Gå til innhold

nforce4 Spille pc 18k. setter pris på litt hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringte netttop netshop og de sa det var greit å putte inn 520w OCZ istedet for den innebygde 350w, bare jeg betalte mellomlegget.

Han sa også at det ville være nok med 350w til oppsettet mitt, noe jeg stusset litt på siden det vel egentlig ikke er det, pluss at det er lurt å helgradere når det gjelder PSU.

forresten, er denne noe å satse på (den er tilgjengelig nå) eller burde jeg vente på Asus eller hightech noe sånt. (det står at de kommer om noen dager)

Ser også at XFX 6800gt PCIe er ubekreftet 18/12 på komplett. er dette noe å satse på istedet for radeon?

det blir vel et SLI vs. ikke SLI løsning.

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Det Powercolor kortet er jo likt alle andre X800XT kort, så det er ikke noe dårlig valg. Angående strømforsyning så er vel det netshop sier helt feil. Du trenger endel mer enn 350w for å få et stabilt system med SLI. Så gå for den OCZ strømforsyningen!

ok, da var det med strømforsyningen iallfall fastslått.

edit: jeg sa ikke at jeg skulle ha SLI, (han visste ikke hva det var uansett) men bare et x800xt kort. men det spiller egentlig ingen rolle, for det er for lite watt uansett. Dessuten skal jeg jo helgradere PSU'en så...

Det jeg tenker ang. skjermkort er at jeg vil ikke betale for all slags bundle, (hitman-spill som ingen har lyst på) selv om det koster bare en 50-lapp mer eller noe sånt. har mer enn nok spill å holde styr på fra før. (selv om doom3 hadde forøvrig vært helt greit) ;)

Det jeg også tenker er hvis hovedkortet kommer inn 23/12, så bestiller jeg med radeon kort eller det XFX6800gt kortet. Hvis det kommer på nyåret, så bestiller jeg 6800ultraPCIe. Men jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Har argumentert frem og tilbake om SLI i hodet mitt, men jeg klarer ikke å bestemme meg.

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar

Grafikk kort

Siden du forst skal ha SLI kort fra Nvidia saa er det vel lurt aa kjope grafikk kort Nvidia ogsaa. Saa har du i alle fall bedre mulighet for aa bruke SLI, og sikkert bedre drivere siden grafikk kort og HK er fra samme chip produsent. ATI kommer jo med eget dobble interface snart, saa jeg tviler paa om Nvidia's SLI drivere blir noen prioritering fra ATI.

Just my 2 cent

Rabban

Lenke til kommentar

Grunnleggende ser det bra ut det oppsettet ja. Nesten samme som jeg har bestillt. :D

Fra Netshop

PSU = Enermax Coolergiant 600W

CPU = AMD 64 3500+ socket 939 (Winchester)

CPU Kjøler = Swiftech MCX64-V (boxed kjølere pleri å bråke mer i forhold til hvor effektive de er, denne og storebroren har fått god omtale).

Fra komplet

hovedkort = ASUS A8N SLi deluxe

Minne = 2x512MB PC4000 Crucial Ballistix

Lydkort = Creative Audigy 2 ZS

Kabinett = Antec P160 (Aluminiums kabinett med plass til 120mm vifte foran og bak, bak følger med).

HD'er = 1 74GB Raptor + WD 250GB S-ata (har 2x160 fra før også)

Skjermkort = ASUS X800XT (grunnet mangel (lager) på andre X800XT kort som er billigere + at eneste med 6800GT eller bedre PCI-e var XFX eller noe slikt som jeg har lite kjennskap til. Kan hende jeg bytter ut X800XT kortet med 6800GT eller ultra. Får se når ASUS hovedkortet kommer om jeg bytter det ut, men X800XT sparket godt nok unna, og når det blir for tregt så kjøper jeg 2 stk nVidia i SLI + selger X800XT kortet).

Bytter også ut mitt gamle keytronic tastatur med ett nytt ett.

Tror jeg har husket det meste nå. Som du ser så er mitt oppsett ikke så alt for forskjellig fra ditt og jeg tror disse kommer til å sparke unna godt i diverse benchmarking. :D

[EDIT] jeg havnet på ca 19K, men PSU koster over 1800 + kabinettet koster over 1200, det OCZ PSU som du plukket ut = 3-400 kr billigere + kabinetet ditt (husker ikke hvilket du har valgt) er nok billigere også. Samt at jeg setter det sammen selv jeg, synes det er morro jeg. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Denne er ikke så dum når du skal bygge pc med andre deler enn dem i PC-byggeren.

!!!

Hadde ikke lagt merke til denne før. Var jo utrolig praktisk faktisk! :)

Men hva gjør de hvis oppsettet ditt ikke går, f.eks. at noen kabler mangler for ditten og datten, eller at strømforsyningen ikke passer inn osv?

Lenke til kommentar

Med tanke på Netshop så vil jeg anta at de enten slenger med den kabelen eller det som trengs uten omkostning for deg, eller at de ringer og sier ifra og forhører seg om hva de skal gjøre, evt komme med anbefalinger til deg. :)

Netshop slang med kabel omformer fra 24 til 20 pins ATX kontakt uten omkostninger for meg når jeg bestillte PSU, tross alt en PSU til over 1800kr da. :)

Jeg kommer til definitivt å handle mer derfra om servicen fortsetter å være like bra eller enda bedre (om mulig? ;) hehe)

Lenke til kommentar

Bare lurer: Hvorfor i alle dager skal dere kjøpe SLI hovedkort sammen med ATI skjermkort? SLI er kun for nVidia kort. Skal dere ha ATI kan dere spare litt penger å kjøpe ett billigere HK uten SLI. Blir jo litt tull å hive et x800 kort i et SLI HK. :hmm:

Når det er sakt er det pr dags nesten ingen skikkelige skjermkort som støtter SLI. Ville ventet til januar-februar slik at en har litt utvalg.

Lenke til kommentar
Bare lurer: Hvorfor i alle dager skal dere kjøpe SLI hovedkort sammen med ATI skjermkort? SLI er kun for nVidia kort. Skal dere ha ATI kan dere spare litt penger å kjøpe ett billigere HK uten SLI. Blir jo litt tull å hive et x800 kort i et SLI HK. :hmm:

Når det er sakt er det pr dags nesten ingen skikkelige skjermkort som støtter SLI. Ville ventet til januar-februar slik at en har litt utvalg.

Det er så godt som ingen high-end skjermkort på Nvidia siden med PCIe nå, men det kommer. Hovedkortet kommer senere også, så jeg kan jo bare bestille senere.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre har lyst å bestlille nå! :p

Er det sånn at, jo tidligere du bestiller, jo lengre frem i køen er du når hovedkortene først kommer? (mange har jo forhåndsbestilt) eller gjør det ingenting å bestille dagen før f.eks?

Jeg skal ha Asus hovedkort, og siden det beste SLI kortet koster bare 200kr mer enn de andre, så kan jeg jo likegodt gjøre det.

Lenke til kommentar

Det er så godt som ingen high-end skjermkort på Nvidia siden med PCIe nå, men det kommer. Hovedkortet kommer senere også, så jeg kan jo bare bestille senere.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre har lyst å bestlille nå! :p

Er det sånn at, jo tidligere du bestiller, jo lengre frem i køen er du når hovedkortene først kommer? (mange har jo forhåndsbestilt) eller gjør det ingenting å bestille dagen før f.eks?

Jeg skal ha Asus hovedkort, og siden det beste SLI kortet koster bare 200kr mer enn de andre, så kan jeg jo likegodt gjøre det.

Enig der...

Like greit å kjøpe et SLI hovedkort når du først er ute å handler... -Er jo bare en hundrings forskjell uansett. -Og den får du igjen om du selger hovedkortet...

PS Etter hva jeg har forstått kan du bruke to x800 (eller ett x800 og ett 6800)kort og spille på FIRE skjermer sammtidg :dribble:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ormance-32.html

Lenke til kommentar
Hva er det sitter og tenker på???  Kjøpe deg en FX-55 64bit.. far AMD  det er ingen tvil om hva som er best!

Skjønner ikke helt hva du mener her. Prosessoren har det vel aldri vært noe tvil om (3500+, fx-55 blir alt for stort prishopp i forhold til ytelse)

pr. i dag funderer jeg på om jeg skal kjøpe nvidia kort og dermed senere kjøpe et likt et for å kjøre i SLI, eller om jeg skal kjøpe et ATI kort, og oppgradere senere til et nytt knall kort (ser jo at 512ddr3 ram kommer til neste år)

Det er vel ikke forferdelig stor forskjell mellom winxp home og professional, ihvertfall ikke i spill, så hvorfor ikke den billigste?

Edit: Så dette på gamespot.com hardware forumet

Windows XP Pro or Home?

PRO!

For 1 reason and 1 reason alone: You bought an A64. If you're planning to run the upcoming 64 bit version of XP you MUST have a valid Pro license key. Microsoft is NOT going to sell XP 64 bit retail. They've stated that it will be done on a CD key trade in program. You give them your valid XP PRO (ONLY PRO) 32 bit CD Key, they give you a 64 bit CD Key/license (I believe it's going to be free also).

There will NOT (or at least they haven't stated there will be) a trade-up program for XP Home owners.

GET PRO!

Personally, I'm pissed because I have to order 2 XP Pro's. My FX-51 is running Win2K, and my A64 Laptop came with XP Home.... dang it!

--Mike

hvis dette stemmer så er jo pro the way to go for meg, men er dette bekreftet at man må ha winxp pro?

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar

Det stemmer det han sier der..... Du finner win XP på nettet helt gratis som A64 bit versjon.. se i signaturen min! men det er kun pro ... så skal du ha windows KJØP PRO.....

det du sier at Fx-55 er alt for stort prishopp i forhold til ytelse... er ikke helt enig, men det er din pc....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...