Katana-Bob Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) I'm BÆÆK! Trenger godkjenning i dag på dette oppsettet. Er veldig åpen for forslag, spesielt ang. skjermkort og kabinett. LINK: PC-bygg på NETSHOP Netshop AMD64 PC m/socket 939 Standard 1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel (Ubekreftet 18.12.2004) 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+) 1 stk. AOpen A600A miditower sort 350 watt Aluminium, silent, ATX/M-ATX (På lager 5) 1 stk. Asus A8N-SLI DeLuxe nForce 4SLI S-939 ATX ,4x S-ATA2,DualGbLAN, Dual-DDR, PCIe (Ubekreftet 23.12.2004) 1 stk. AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache (På lager 20) 1 stk. OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz (Ubekreftet 13.12.2004) Ingen 1 stk. Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM (På lager 11) 1 stk. Western Digital 120GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache (På lager 20+) 1 stk. En eller annen x800xt 1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon (På lager 20+) 1 stk. Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Intern PX-116A/T3 Retail m/Power DVD (På lager 4) 1 stk. NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk (På lager 100+) 1 stk. Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail (På lager 1) Ingen Ingen Ingen 1 stk. Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP1 (N09-00698) (På lager 18) PRIS: 17540, 83 kr Kommentarer: Eneste grunnen til at jeg valgte geforce 6800ultra var at hvis jeg skulle finne på i fremtiden å oppgradere til SLI, så har jeg mulighetten iallfall. (x800xt er jo bare som oftest bare et par FPS'er foran 6800ultra allikevel) 6800ultra er dyrere, ja, men når jeg skal først kjøpe så... Likevel åpen for forslag her. Er litt tvilsom når det gjelder PSU'en. Er ikke 350w forferdelig lite til dette oppsettet? Den følger med kabinettet, så det er ikke alt for mye konfigureringsfrihet, men er det noe jeg kan gjøre likevel? Noen ideer her? Kabinett har jeg ikke noe peiling på egentlig, så jeg tok den dyreste jeg kunne på pc-bygget. Åpen for forslag selvfølgelig. Edit: glemte å putte inn kabinett kommentar. edit: argh, glemte glemte pris Endret 13. desember 2004 av Katana-Bob Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Sikker på at ikke det POV GeForce 6800 Ultra kortet er AGP? Ellers ser det bra ut. Edit: Det står ikke noe om det er AGP eller PCIe der som jeg ser vertfall, så jeg regner med at det er AGP. Så da må du nok velge et annet. Endret 13. desember 2004 av -Sarion- Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Sikker på at ikke det POV GeForce 6800 Ultra kortet er AGP?Ellers ser det bra ut. Edit: Det står ikke noe om det er AGP eller PCIe der som jeg ser vertfall, så jeg regner med at det er AGP. Så da må du nok velge et annet. Nå som du nevner det så står det ikke PCIe på noen av de kortene der... Hva gjør jeg da? Vil de forsatt montere kortet, selv om jeg bestiller det utenfor pc-bygget, men i samme butikk, samtidig som pc'en? Burde jeg bare montere det selv? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Større strømsforsyning ja. Ville ha hatt en på 450W med det systemet der, gjerne mer med tanke på framtida. Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Sikker på at ikke det POV GeForce 6800 Ultra kortet er AGP?Ellers ser det bra ut. Edit: Det står ikke noe om det er AGP eller PCIe der som jeg ser vertfall, så jeg regner med at det er AGP. Så da må du nok velge et annet. Nå som du nevner det så står det ikke PCIe på noen av de kortene der... Hva gjør jeg da? Vil de forsatt montere kortet, selv om jeg bestiller det utenfor pc-bygget, men i samme butikk, samtidig som pc'en? Burde jeg bare montere det selv? Hvis du har peiling så kan du kjøpe et PCIe skjermkort og montere det selv, men hvis ikke du har så mye peiling ville jeg nok ringt/sendt mail til netshop og spurt om det kan montere et PCIe skjermkort i maskinen til deg. Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Må man være ordentlig ekspert på pc for å montere skjermkortet og ny PSU, eller er det ikke så ille? Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Må man være ordentlig ekspert på pc for å montere skjermkortet og ny PSU, eller er det ikke så ille? Du må ikke være PC-ekspert for å bygge en PC/sette inn komponenter, men hvis du har null peiling, så er nok det lureste å få noen andre som kan det til å gjøre det for deg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 En OCZ 520 watter gjør jobben Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Ok, jeg tror jeg trekker tilbake at jeg bestiller i dag, siden jeg må ringe Netshop og alt mulig. Gjerne bedre uansett, siden jeg får litt tid. Tenkte på denne PSU'en. Er det overkill, selv om jeg kanskje skal ha SLI i fremtiden? 6800ultra i PCIe er visst ikke til å få før ut på nyåret, så da gidder jeg ikke. Kjøper en x800xt istedet jeg Endret 13. desember 2004 av Katana-Bob Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Ok, jeg tror jeg trekker tilbake at jeg bestiller i dag, siden jeg må ringe Netshop og alt mulig. Gjerne bedre uansett, siden jeg får litt tid. Tenkte på denne PSU'en. Er det overkill, selv om jeg kanskje skal ha SLI i fremtiden? 6800ultra i PCIe er visst ikke til å få før ut på nyåret, så da gidder jeg ikke. Kjøper en x800xt istedet jeg Gjør det du... Er det like bra valg det! Edit: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Endret 13. desember 2004 av -Sarion- Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Bygginga fixer du vel, bare vær forsiktig! Ville hatt større PSU ja. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Du får uansett ikke hovedkortet før på nyåret, så du kan like greit vente med bestillingen Jeg bestilte det hovedkortet i november, så skjermkortet og prosessoren ligger her ensom og venter Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Ok, jeg tror jeg trekker tilbake at jeg bestiller i dag, siden jeg må ringe Netshop og alt mulig. Gjerne bedre uansett, siden jeg får litt tid. Tenkte på denne PSU'en. Er det overkill, selv om jeg kanskje skal ha SLI i fremtiden? 6800ultra i PCIe er visst ikke til å få før ut på nyåret, så da gidder jeg ikke. Kjøper en x800xt istedet jeg Gjør det du... Er det like bra valg det! Edit: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Ok, fant 4 aktuelle x800xt modeller på netshop. denne denne denne eller denne Bare så det er sagt, så vil jeg egentlig ikke ha noe bundle dill dall (dvs. spill som jeg ikke vil ha) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Skal du ha SLI så vil jeg si at den OCZ 520W PSU'n er det du trenger. Eventuelt vente på at 600W versonen kommer. Har mye å si for stabilitet, dessuten bytter du ikke ut PSU ofte så det er verdt investeringen. Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Du får uansett ikke hovedkortet før på nyåret, så du kan like greit vente med bestillingen Jeg bestilte det hovedkortet i november, så skjermkortet og prosessoren ligger her ensom og venter Det står 23.12 Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvis du skal bygge PC selv og det er første gangen, så anbefaler jeg deg å lese denne Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Hvis du skal bygge PC selv og det er første gangen, så anbefaler jeg deg å lese denne Skal ikke bygge (heldigvis) Er jo derfor vi har PC-bygg! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Asus A8N-SLI DeLuxe kortet kan du jo kjøpe selv om du ikke skal kjøre med SLI med en gang. Kjøp deg ett Geforce 6800GT i dag, og ett (identisk) til om noen måneder. Bare forslag. Lønner seg uansett å satse på nForce4 kort med PCI-E siden det er mer fremtidsrettet enn nForce3/AGP. Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Asus A8N-SLI DeLuxe kortet kan du jo kjøpe selv om du ikke skal kjøre med SLI med en gang. Kjøp deg ett Geforce 6800GT i dag, og ett (identisk) til om noen måneder. Bare forslag. Lønner seg uansett å satse på nForce4 kort med PCI-E siden det er mer fremtidsrettet enn nForce3/AGP. Ja, men da de kanskje har sluttet å selge 6800gt om et halvt år, så sitter jeg med skjegget i postkassen. husk at det må være SAMME produsent, og det gjør det ikke bedre. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Uansett så er det ingen vits å bestille idag når de ikke et om de har delene inne før 23.12 og mest sannsynlig senere enn det også... Skal man ha nforce4 så hadde jeg ventet med bestillingen til de faktisk hadde hovedkortet på lager eller hadde en bekreftet dato. Det er ingenting som er så irriterende som å ha bestillt noe og se prisene synke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå