ksolvik Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Skal kjøpe bærbar-pcer til skolen jeg jobber på. Har fått et budskjett som er ca. 10 -11000,- pr. maskin. skal kjøpe 2 stk nå i første omgang.Noe spillmaskin trenger det ikke å være, men den bør holde til sitt bruk i noen år framover. Hva bør jeg kjøpe ?? Det skal være en maskin som har: God CPU (AMD / P4 )??? Stor harddisk Min 256 ram Tråløstnettverkskort min. 15" skjerm Evnt. andre gode detaljer. Håper noen som kan hjelpe meg, ser jo mange tilbud rundt om, men kanskje du/dere har noen erfaringer. MVH K.Solvik Lenke til kommentar
leffa Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Vel siden dette er maskiner som kansje skal brukest i skuletimer so trur ej ville ha satsa på pentium m. Siden dei ikkje utvikler så mye varme og trenge mindre kjøling. Derfor ikkje så mye plagsom viftestøy. Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 er nå bare å kjøpe skikkelig kvalitetskjøling så spiller ikke cpu noen rolle. viftestøy er mer på amd.... pfft, bare tull. Kompenserer med litt bedre vifter Lenke til kommentar
-Sarion- Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Siden det skal være skole PC (til elev?), så er kanskje det lureste å gå for en lett, og ikke alt for stor bærbar PC, og at viften(e) er stillegående. Lenke til kommentar
ksolvik Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Pc`ene skal brukes av både lærere og elever. Men vær så snill, kom med noen forslag på komplette maskiner Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 velg og vrak... http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10011 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 http://barbara.no/art.php?artikkelid=1627 anbefalinger Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) For å ta det litt kjapt: CPU: AMD er betaktelig billigere enn Intel på mobil fornten.... de støyer også lite... hold deg for all del unna P4 og Celeron -> støy Minne: 512 bør man ha HDD: Trenger ssv. ikke stor HDD Du må selv bestemme hvor god skjerm du trenger... holder sikkert lenge med 1024 x 768 HP hadde gode og billige løsninger før... hadde selv HP ze4417ea og var svært fornøyd Billig og greit nok? Endret 13. desember 2004 av Okay Lenke til kommentar
ksolvik Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Tusen takk for mange fine tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå