Gå til innhold

GeiL,Kingston eller ... ?!

BulkyDrip

Anbefalte innlegg

Jeg har en 512MB PC2700 'noname' brikke. Siden ytelsen på denne er så ekstremt tragisk har jeg tenkt til å kjøpe meg ny RAM.

Jeg har Asus P4P800 Intel 865PE Chipset HK og Pentium4 2.8Ghz FSB 800Mhz Socket 478 1MB cache, som er klokket til 3.4Ghz.

Men hvilken RAM passer best av:

GeiL 2x512MB

og

Kingston 2x512MB

?

Når jeg har fått den nye RAM'n skal jeg selge den gamle brikken, så ikke ta i betraktning av at jeg har 512MB og skal legge til 1024MB.

PS.: Tar gjerne imot andre forslag i denne prisklassen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også veldig nysgjerrig på hvordan den Geil rammen er. CL2 til 1500,- høres jo veldig billig ut, men hvordan er den til overklokking? Noen som har noen erfaringer med den ? Link: Geil cl2 ram

Lurer også på hvordan denne Geil rammen er. 1200,- er vel markedets billigste 2x512 pakke. Hvordan yter denne i forhold til Corsair value s og twinmos f.eks ? Kompabilitet?

Håper det går greit for trådstarter at jeg slang på noen spørsmål. Sikkert nyttig info for mange her om noen kan komme med noen erfaringer her :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har en 512MB PC2700 'noname' brikke. Siden ytelsen på denne er så ekstremt tragisk har jeg tenkt til å kjøpe meg ny RAM.

Definer "ekstremt tragisk"...

Specs. tilsier noe over 2000mb/s med "safe settings" i "single channel". Det er i tilfelle ikke "ekstremt tragisk".

Jeg har Asus P4P800 Intel 865PE Chipset HK og Pentium4 2.8Ghz FSB 800Mhz Socket 478 1MB cache, som er klokket til 3.4Ghz.

Det innebærer vel at du kjører minne asynkront "manuelt" på DDR266-hastighet og FSB på 240?

Bare så du er klar over det..

Du får neppe de helt store gevinstene av å kjøpe dyr ram med mindre det kan klokkes til DDR500 eller bedre.. og du (som meg) er sykelig opptatt av benchmarks..

I spill er det heller det at du dobler minnet fra ynkelig (i spillsammenheng) 512MB til 1GB som gir en meget følt ytelsesboost.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

hmmm...

Ekstremt tragisk.

Ekstremt: Ekstrèm / ytterliggående synspunkter / helt spesielle forhold, tilfeller / temperaturer / adv, brukt først: det var e-t kaldt / e-t vanskelige forhold .

Tragisk: Full av ulykke, trist, pessimistisk, en t- affære / hun tar ikke tingene så t- .

:p

Men seriøst. Dette har egentlig ikke noe med det jeg spurte om, men jeg vil tro at det er en av de værste 512-brikkene på markedet (kjøpte den for 600spenn i sommer'n03), og jeg føler at denne brikken svekker (den rimelge bra) PC'n min.

Memory Read: 2210MB/s

Memory Write: 838MB/s

Med Dual PC3200 DDR må jeg da kunne komme ganske mye høyere opp...

Guffen- : Bare bra at du spør litt også, btw. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja.. du kommer ganske mye bedre ut med dual channel DDR400 (PC3200).

Et godt stykke over 5000 mb/s på "read"..

Om du merker så utrolig mye til det i praksis i forhold til å doble minnet er tvilsomt.

Lenke til kommentar

hmmm... :hmm:

noen som vet om HK't må støtte 2-2-2-5 hvis jeg skal ha det... Eller er det en ting HK't ikke trenger å støtte...

Godt forslag fra toretors... Virker som god RAM det der... Men tror jeg tar hakket over : PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel 2-3-3-6.

Problemet er at HK't mitt ikke støtter merket. Kan dette gjøre så den f.eks. ikke kan kjøre i Dual-channel ?!

Endret av BulkyDrip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...