Zardoz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvilken plate er det best å begynne med? Kanskje er det greiest å gå kronologisk til verks? Kom gjerne med forslag om favoritter, info om bandutvikling osv. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Kronologisk er alltid best. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det meste av Zeppelin er bra. Kanskje du bør starte med en DVD, for eksempel 'The song remains the same'. Da får du virkelig et godt inntrykk av gode gamle Led Zeppelin! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Nei begynn med rein musikk. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) How The West Was Won. Ikke en original utgivelse, men definitivt den mest allsidige. Begynn på HTWWW, som jo er en trippel liveskive, og ta heller studioalbum etterpå. Ellers er 3, 4 ("untitled") og Houses Of The Holy min favorittalbum. Forøvrig er Physical Graffiti en knallskive, og av mange renget som den beste, men denne kom litt senere, og representerer en litt annen sound enn overnevnte. Endret 13. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg ville nå helst begynt på studio. Led Zeppelin 1-4. Houses, PG, Coda også HTWWW. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva med In Through The Door og Presence, som begge er LANGT bedre skiver enn Coda? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 For å vise en litt annerledes side for å så gå over til det mer tradisjonelle og live i ett. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Vel. Coda er uten tvil den kjipeste Zeppelin-plata, ser ingen grunn til å ikke gå rett på godsakene, men deg om det. Alle helst tar man alt på èn svær handletur. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hehe jepp. Neis liker å ha litt alternativ veier på enkelte grupper. Pink Floyd f.eks: Piper var første platen. Fleste parten kommer jo inn i via the wall og dark side. De avsluttert jeg med. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Kronologisk er alltid best. Ja, er som regel det Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) How The West Was Won. Hehe jepp. Neis liker å ha litt alternativ veier på enkelte grupper. Pink Floyd f.eks: Piper var første platen. Fleste parten kommer jo inn i via the wall og dark side. De avsluttert jeg med. Eg kom vel faktisk inn med PULSE.... sangene er kanskje nye, men likevel veldig bra. Etter PULSE kom vel DSOTM og WYWH... Endret 13. desember 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Takker, folkens, legger inn en bestilling i løpet av kvelden Tror jeg starter tørt med første studioalbum, tror det blir bra å bli kjent med dem på den måten. Live-tingene kan evt. bli krydder etterhvert Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Led Zeppelin I er herlig Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Takker, folkens, legger inn en bestilling i løpet av kvelden Tror jeg starter tørt med første studioalbum, tror det blir bra å bli kjent med dem på den måten. Live-tingene kan evt. bli krydder etterhvert Nice. Led Zeppelin 1-4 er saker. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Tror jeg ville anbefalt 4'ern eller Houses of the holy, da de etter min mening viser tverrsnittet av Led Zep's karriere, både kvalitets og stilmessig. Led Zep 1 er en knallskive, men produksjonen er simpel og uryddig i forhold til resten. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Sett på no quarter digger den sangen, og det har jeg blitt slaktet for... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Sett på no quarter digger den sangen, og det har jeg blitt slaktet for... Da er slakterne idioter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå