asad Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 http://www.ihandel.no/default.asp?showprod=110459&x=5 Har noen hørt noe om denne dingsen?Hva er det egentlig? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Gammelt nytt dette da (ikke det at den er særlig kjent akkurat). Den sørger for at uansett hva du gjør mens PC'en er på, kommer den tilbake til sin gamle stand når du restarter (tror det var slik). Jeg har i hvertfall sett PC'er som har hatt lignende (eller slike) installert. Den vanlige bruker har nok ikke mye bruk for en slik, men for alle de som elsker å eksperimentere eller ikke har peil på hva de gjør er det vel kjekt. Tror den er israelsk. Det vil da si at hver gang noen installerer en sånn vil Sharon få tilgang til den maskina (?) :grin: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det er ca 3 ganger dyrere enn Teacher's Card, som benytte på veldig mange skoler - såvidt jeg har forstått det. Dessuten er det så mye hemmeligheter rundt kortet, at man ikke bør kjøpe det. Les litt her: http://makeashorterlink.com/?S6C341CF Lenke til kommentar
tommyho Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Ifølge norske tester utført av blant annet DinSide.no skal Teachers kortet som er mye billigere være dårligere. Ustabilt, vanskelig installasjon osv. Radix protector kortet derimot skal ifølge tester være bombesikkert å bruke, testredaksjonen klarte rett og slett ikke å gjøre feil. Det at det er "mye hemmeligheter" rundt kortet er ikke noe negativt. Hemmelighetene du snakker om er rett og slett kun kopibeskyttet teknologi og hvordan kortet fungerer teknisk sett er hemmeligholdt. Dette synes jeg personlig er meget forståelig at firmaet ønsker å hemmeligholde i størst mulig grad for ikke at andre piratvirksomheter skal stjele teknologien så lett. Disse hemmelighetene har ingen negative sider med tanke på forbrukermarkedet som ønsker å bruke teknologien på sin PC. Hemmelighetene er kun for å gjøre det vanskeligere for hardware konkurrenter å kopiere deres superrå teknologi. Det bør også nevnes at Teachers kortet som du nevner er mye billigere, er ekstremt mye treigere i gjennoppretting! Radix kortet gjenoppretter all data i løpet av 1-2 sekunder, mens Teachers kortet bruker opp til flere minutter på gjennopprettingen av data. På grunn av denne enorme forskjellen i hastighet og noen andre faktorer, burde forsvare prisnivået etter mitt syn. Så lenge dette kortet fungerer perfekt uten noen form for negative sider bør nok vektlegges mer enn at et firma ønsker å hemmelighode sin teknologi og virkemåte på teknisk nivå. Lenke til kommentar
MaHuJa Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Det at det er "mye hemmeligheter" rundt kortet er ikke noe negativt. Hemmelighetene du snakker om er rett og slett kun kopibeskyttet teknologi og hvordan kortet fungerer teknisk sett er hemmeligholdt. Dette synes jeg personlig er meget forståelig at firmaet ønsker å hemmeligholde i størst mulig grad for ikke at andre piratvirksomheter skal stjele teknologien så lett. Disse hemmelighetene har ingen negative sider med tanke på forbrukermarkedet som ønsker å bruke teknologien på sin PC. Hemmelighetene er kun for å gjøre det vanskeligere for hardware konkurrenter å kopiere deres superrå teknologi. Eller så har de noe å skjule - eksempelvis noe som enhver sikkerhetsbevisst bruker hadde unngått som pesten... Jeg skal verken si for eller mot her. Men kan du bevise at det ikke er tilfelle? Regnet ikke med det. Quote: Det bør også nevnes at Teachers kortet som du nevner er mye billigere, er ekstremt mye treigere i gjennoppretting! Radix kortet gjenoppretter all data i løpet av 1-2 sekunder, mens Teachers kortet bruker opp til flere minutter på gjennopprettingen av data. Et korrekt utført journalling system burde kunne gjøre jobben sånn... Quote: Så lenge dette kortet fungerer perfekt uten noen form for negative sider bør nok vektlegges mer enn at et firma ønsker å hemmelighode sin teknologi og virkemåte på teknisk nivå. Er det noen som stiller sikkerhet høyt, vil de av ovennevnte årsaker tenke seg om både to og tre ganger. Men altså, jeg synes det er bedre sånn der er på denna skolen - en haddisk til hver elev i en skuff som stappes inn i maskinen før oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå