fraber Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har arvet en Fijutsu Simens SCENIC EDITION X101 med en irriterende Celeron CPU og trøbbel med og kjøre to minnebrikker selv om det er Gail matchet 2*512mb. Men men, her er prolemet: jeg får ikke sette noe PCI-kort i maskinen for da kommer feilmelding opp at PCI-slot 2 ressurskonflikt selv om alle innstillingene i BIOS står på Auto. Det er akkurat som hele PCI-delen av kortet er dødt. Noen forslag? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvilket operativsystem? Lenke til kommentar
fraber Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Det er XP-Pro norsk Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Du kan prøve ny BIOS og se om det hjelper. Jeg tenker også på en innstilling som jeg ikke husker hva heter nå, men funksjonen er om OS eller BIOS skal styre ressursdelingen (er ikke sikkert denne finnes i BIOS'en din da BIOS på ferdig-PC'er gjerne er svært begrenset). Ser du noe om hva PCI-slotten er i konflikt med? Du kan også prøve å deaktivere ting du ikke bruker, typisk COM- og parallellport, for å feilsøke litt. Lenke til kommentar
fraber Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Har forsøkt bare og tvinge IRQ 12 til PS2-mus vekk sånn at IRQ12 er ledig. skal forsøkedet med com og paralell porter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå