Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp eit LAN

Anbefalte innlegg

No seier han at han har trådlaust internet, han kan vel ikkje bruke det på LANet? Eg berre koblar han sammen med routeren på vanlig måte, men det kan vel hende at han har eit annerledes nettverkkort siden han har trådlaust? Så eg trenger ikkje switchen?

Er det vanskelig å konfigurere routeren når eg aldri har gjort det før? Kan mykkje gå galt? takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No seier han at han har trådlaust internet, han kan vel ikkje bruke det på LANet? Eg berre koblar han sammen med routeren på vanlig måte, men det kan vel hende at han har eit annerledes nettverkkort siden han har trådlaust? Så eg trenger ikkje switchen?

Er det vanskelig å konfigurere routeren når eg aldri har gjort det før? Kan mykkje gå galt? takker for svar.

Hvor mange maskiner er det snakk om her egentlig??

Routeren er den som formidler internetten, og de fire portene på routeren er egentlig en innebygd switch, for å gjøre ting vanskelig, hvis han bruker den trådløse til å komme seg på internett vil han ha kontakt med de andre som er koblet på den samme "switchen". Kan si det sånn, alt som er koblet til eller har en trådløs forbindelse med routeren, vil kunne snakke sammen. Altså dele filer eller spille samme spillet

Hvis kameraten din sier at han har internett over den trådløse og får kontakt med den, trenger du mest sansynlig ikke å konfigurere routeren, men den er relativt enkel å konfigurere hvis du må det, bare lese i manualen, så går alt bra :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...