Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Sikker på at du har PHP med GD-støtte? Hvis du ikke har GD vil bildet bli ødelagt. Er ikke sikker, innstallerte PHP slik: gunzip -c apache_1.3.x.tar.gz | tar xf - cd apache_1.3.x ./configure cd .. gunzip -c php-4.x.y.tar.gz | tar xf - cd php-4.x.y ./configure --with-mysql --with-apache=../apache_1.3.x make make install cd ../apache_1.3.x ./configure --prefix=/www --activate-module=src/modules/php4/libphp4.a make make install cd ../php-4.x.y cp php.ini-dist /usr/local/lib/php.ini Og la til "AddType application/x-httpd-php .php" i configen.. Er det aktivert da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Lag en fil som ser slik ut: <?php phpinfo(); ?> Og sjekk om det står noe om GD-støtte der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Så dårlig ut med det ja... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Kan ikke generere bilder uten GD eller Imagemagick (eller andre tredjeparts biblioteker), men siden det er din boks er det vel ikke noe problem å kompilere PHP en gang til med GD påslått i config? Google litt på det hvis du ikke helt vet hvordan. Selv har jeg nesten null kjennskap til linux. Lenke til kommentar
benlen Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Da fikk jeg dette til tilslutt! men er ikke helt i mål ennå. jeg ønsker å lagre dette bilde på serveren. Noen som har noe tips der også? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 www.php.net/imagepng imagepng ( resource image [, string filename] ) Bruk f.eks.: imagepng($im, "navn_på_bilde.png"); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå