Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Begrenset eller ingen forbindelse"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva var dustete i svaret fra "Jeanette" ? Jeg skjønner overhodet ikke hva dette har med Telenor som ISP å gjøre. Nettet fungerer fra dem til deg og du har en feilmelding fra windows på din maskin. Case closed fra Telenors side. De har ikke noe ansvar for oppsettet av windows på kundens maskiner!

 

Dette har utelukkende med Windows XP Service Pack 2 og nettverk å gjøre: hvis du har SP2 sier den fra at du ikke har IP på lokal tilkobling med "begrenset eller ingen tilgang" skiltet. Punktum.

Lenke til kommentar
Hva var dustete i svaret fra "Jeanette" ? Jeg skjønner overhodet ikke hva dette har med Telenor som ISP å gjøre. Nettet fungerer fra dem til deg og du har en feilmelding fra windows på din maskin. Case closed fra Telenors side. De har ikke noe ansvar for oppsettet av windows på kundens maskiner!

 

Dette har utelukkende med Windows XP Service Pack 2 og nettverk å gjøre: hvis du har SP2 sier den fra at du ikke har IP på lokal tilkobling med "begrenset eller ingen tilgang" skiltet. Punktum.

Jeg kunne ikke vært mer uenig.

 

Som ISP-leverandør, så bør Telenor vite hvordan oppsett Windows XP med SP2 skal fungere. Det nytter jo ikke å sette seg i høysetet sitt og si: "nei, gutt, dette støtter vi ikke". Tross alt er det faktisk meget viktig at alle Windows XP kunder kommer seg over på SP2.

 

Telenor må rette seg etter konfigurasjonen som de fleste telenor-kunder faktisk kjører pr dags dato. sikkerhetskonsulenter anbefaler faktisk at kundene kjører denne konfigurasjonen for å unngå sikkerhetsproblemer.

 

Det hadde ikke vært noe verre for Telenor å fortelle kunden hvordan problemet skulle løses. Og hvis de ikke kjente til måten problemet løses, så bør de notere seg løsningen til en annen gang, for det er sikkert flere kunder som opplever denne feilen.

 

Faktisk så burde de takke kunden for at han faktisk prøver å hjelpe dem ved å referere til et forum der problemet blir beskrevet og hvordan det løses.

 

Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Punkt 10.1 i betingelsene for Telenor kunder:

 

10 Kundens plikter

10.1 Installasjon m.v

Kunden er selv ansvarlig for installasjon, oppkobling og konfigurasjon av eget utstyr som er nødvendig for å benytte Tjenestene.

 

http://www.online.no/at/betingelser.html

 

Telenor leverer aksess, kunden må velge hva han ønsker å bruke og sørge for at det fungerer. Dette gjelder da både ruter, nettverkskort, skjerm, mus, tastatur, PC / Mac / PS2 / Xbox og selvfølgelig også operativsystem, ergo Windows XP SP2!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...