Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 kammiz: Avstanden mellom psu og innsuget på viften er forliten, det tror eg som er ditt problem. Du skulle hatt ett større kabinett, slik at avstanden mellom innsuget og psu'en ble mye større. Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 begynner vel å ane dette jeg også.. tåpelig at microplex anbefalte meg dette da.. det er jo de som solgte meg kabinettet jeg sa jeg hadde. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Joda, men ikke den cpu kjøleren. Så er nok ikke microplex sin feil. Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 de solgte meg kjøleren også? etter at jeg fortalte hva slags kabinett jeg hadde kjøpt hos dem? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ok, Ser at du ikke kan sette viften på andre siden heller. Grunnen er NB kjøleren er i veien, stemmer det? Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 ja, den kjøleribben på hovedkortet er i veien ja.. de visste alle spesifikasjoner på maskinen min da de anbefalte meg viften. Lenke til kommentar
hondapower Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det var amd prosessor du hadde ja? Denne har jeg nå.. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SP97 Helt konge siden jeg kjører med 1.9 i vcore og tempen ligger på ca 45-50. Jeg regner meg to ting. Det ene er at mist er ett merke microplex selv lager og distribuerer , derfor vil de selvsagt at du skal kjøpe den kjøleren. For det andre så er det en bra kjøler men desverre så passer den ikke til din maskin. Det som sikkert har gått galt er at kortet ikke står på kompatiblitetslista til microplex , så de bare regnet med at den passet. slikt skjer desverre med tanke på alle typer kort og kjølere det finns der ute . mist vifta jeg kjøpte har du her http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...=MISTKOFA8025V1 Spørs om du trenger en så rå vifte da. kan jo ta en mer lydløs variant. Det som er bra med kjøleren er at den er så effektiv at hvis du har uklokket system kan du sette på en stille 92mm vifte og dermed kjøle cpu bra nok uten mye støy Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 jeg har bestilt denne viften jeg.. har lest mye godt om den http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000BCU dessuten passer den min prisklasse litt bedre.. og den er trinnløst justerbar.. Lenke til kommentar
wim Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Har du prøvd å snu selve viften andre veien, slik at den blåser istedet for suger? Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Har du prøvd å snu selve viften andre veien, slik at den blåser istedet for suger? den blåser originalt, så det ville jo isåfall være å prøve å suge istedenfor å blåse.. opplegget er jo å kjøle ned heatpipen ved å blåse igjennom den, men det kan jo være at det ville funket å suge vekk.. men det er uansett ikke slik det er designet.. den ville jo feks suge luft fra sidene også, og ikke helt fra andre siden av ribbene Endret 15. desember 2004 av kammiz Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Vanligvis er det huller/riller i PSU-en på den siden. Hadde du hatt det så hadde CPU-vifta kunnet blåst lufta rett inn i PSU og så videre ut via PSU-vifta. Er det mulig å vri festet til viftene 90 grader uten å vri selve ribba? De har et slags bøyd rør på microplex man kan feste vifte på. Sjekk om det kan være løsningen. De har også noen slanger med viftefeste som kan passe. Edit: Kom på en liten tanke som _kanskje_ kan funke: Om du skaffer en slik vinkel-adapter og skjærer et hull i den så chipset-ribba stikker akkurat inn i den så slår du 2 fluer i ett smekk. Bedre kjøling av CPU og chipset. Endret 15. desember 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) hehehe.. mange gode ideer her altså, men jeg foretrekker løsninger tenkt frem av produsentene selv.. jeg er enig i at det burde være mulighet å sette vifta på alle sider av kjøleribbene, men slik er det nå en gang ikke. og det har ikke gått 2 uker siden jeg kjøpte den, så jeg bruker nå bare angreretten min.. har allerede bestilt viften som nevnt over.. skal forresten ha en innrømmelse fra microplex om at denne viften ikke passet i mitt kabinett med mitt hovedkort.. hehe edit: dårlige formuleringer Endret 15. desember 2004 av kammiz Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Altså hvis den PSU'n din suger luft UT av kabinett?, Da bør du absolutt prøve å snu vifta. slik det ser ut for meg har du i praksis nesten to vifter som står å trekker luft hver sin vei, med nærmest stillestående luft som resultat. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Altså hvis den PSU'n din suger luft UT av kabinett?,Da bør du absolutt prøve å snu vifta. slik det ser ut for meg har du i praksis nesten to vifter som står å trekker luft hver sin vei, med nærmest stillestående luft som resultat. Hjelper lite siden CPU-vifta bare vil blåse rett i en tett vegg. Har du angrerett/returrett enda så er det jo ikkeno problem' Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 sedsberg Skrevet 15/12/2004 : 15:01 Hjelper lite siden CPU-vifta bare vil blåse rett i en tett vegg. Det er jo sant, men jeg vil tro det er verdt et forsøk, hvis det nå er sånn at disse viftene suger hver sin vei, er i alle fall det ingen god løsning når man først har det som det er. Men det beste her vil vel være en PSU som trekker lufta ut på undersiden (rett over CPU) Synes det er litt rart at ikke flere PSU er laget slik, hos meg var i alle fall den overgangen virkelig som natt og dag! (hjelper så lite med allverdens eksotisk kjøling hvis mateluften holder 40 grader...) Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 jeg er enig i at det beste ville vært at psu trakk luften rett fra cpu, men det ville jo dermed resultere i at psu fikk veldig varm luft som kjøling, noe som faktisk kunne resultere i ustabilitet det også.. hadde jeg derimot kunne sette viften på den siden som vender mot kameraet på bildet, så kunne viften på bakveggen i kabinettet tatt luften ut.. men som sagt har jeg bestilt ny vifte så Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 jeg har bestilt denne viften jeg.. har lest mye godt om denhttp://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000BCU dessuten passer den min prisklasse litt bedre.. og den er trinnløst justerbar.. den er svæææææær bare så du vet det.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 jeg har bestilt denne viften jeg.. har lest mye godt om denhttp://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000BCU dessuten passer den min prisklasse litt bedre.. og den er trinnløst justerbar.. den er svæææææær bare så du vet det.... Og jeg håper du sjekka at den ikke vil kræsje i PSU-en eller chipset-ribba di. Jeg har en ribbe med 120mm-vifte i ene maskina mi, og i den måtte jeg skjære ut en bit av PSU-en. Lenke til kommentar
joerne Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Dere har ikke tatt poenget dere må kjøpe dere en skikkelig vifte, ala min Delta vifte, 8500rpm. eneste som kjøler, blir faktisk kaldere på rommet hvis jegsetter den på. men den bræker som mordi i vill sm\s*x. så... lar valget være opp til dere. Mvh, jørn Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 jeg har bestilt denne viften jeg.. har lest mye godt om denhttp://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000BCU dessuten passer den min prisklasse litt bedre.. og den er trinnløst justerbar.. den er svæææææær bare så du vet det.... Og jeg håper du sjekka at den ikke vil kræsje i PSU-en eller chipset-ribba di. Jeg har en ribbe med 120mm-vifte i ene maskina mi, og i den måtte jeg skjære ut en bit av PSU-en. jess, jeg har sjekket.. den stikker ikke utenom hovedkortet.. står på kompabilitetstabellen på hjemmesiden dems. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå