Knerten Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Lurte på om det er mulig å få koblet opp laptop til internett igjennom 3G?? Og hva må til for å gjøre dette? Må jeg bruke en 3G-telefon eller fins det noe slags adapter til dette bruket? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det sier seg selv at du må ha en 3g telefon for å koble deg opp på 3g nettverket. Nei. du trenger en laptop med infrarød eller bluetooth så er du igang. enkelt som faen. Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Dritbra da! Men 3g nettet er vel ikke så mye utbygd ennå? Vet du hvor mye raskere dette blir iforhold til GPRS? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 250kb mot 40kb så ja, se på telenormobil.no du. der står alt du trenger å vite. Lenke til kommentar
DjNeo Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 250kb mot 40kb så ja, se på telenormobil.no du. der står alt du trenger å vite. 3G er vel 386/386kbps? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 hmm. da var EDGE 250. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det sier seg selv at du må ha en 3g telefon for å koble deg opp på 3g nettverket. Nei. du trenger en laptop med infrarød eller bluetooth så er du igang. enkelt som faen. Hva slags hestigheter takler egentlig IR? På min ser det det ikke ut til at jeg får høyere hastighet enn 115000 bps, og da vil vel hastigheten strupes? Over Bluetooth og kabel derimot går det bedre. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Er det noen som vet hvor raskt Blåtann og Infrarød er? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 IR er savrt på over, og ('dagens') BT har maks 721 KB/s på dataoverføring. Lenke til kommentar
acon Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 hmm. da var EDGE 250. Er EdgE utbygget?... sitter med en bærbar pc og en telfon med mulighet for edge... Skal uansett prøve gprs idag.. men åssen er det med prisene... har netcom active talk... er det dyrt, eller er det et godkjent altenativ når jeg er på hytta og skal sjekke mailen? Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 hmm. da var EDGE 250. Er EdgE utbygget?... sitter med en bærbar pc og en telfon med mulighet for edge... Skal uansett prøve gprs idag.. men åssen er det med prisene... har netcom active talk... er det dyrt, eller er det et godkjent altenativ når jeg er på hytta og skal sjekke mailen? Siden du har NetCom så må hytta di ligge i Nord Norge hvis du skal ha tilgang til EDGE NetCom startet i Nord Norge og bygger seg nedover, så dekningsområdet blir vel utvidet fra uke til uke. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 telenor kjører med makspris 5 kr dagen for GPRS,EDGE og UMTS datamengde bare sjekke dekningskartet. Er på telenormobil.no. Du ser det jo glatt på hvilken hastighet du er oppkoblet på så. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Mulig dumt spørsmål, men jeg har en Sony Ericsson T610, støtter den EDGE? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Mulig dumt spørsmål, men jeg har en Sony Ericsson T610, støtter den EDGE? Nope. Den har GPRS klasse 8 (4 'slots' nedlastning og 1 opplastning) som gir en maksimal teoretisk hastighet på hhv. 57.6 Kb/s og 14.4 Kb/s (avhengig av signalstyrke og ledig kapasitet i nettet). Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Mulig dumt spørsmål, men jeg har en Sony Ericsson T610, støtter den EDGE? Nope. Den har GPRS klasse 8 (4 'slots' nedlastning og 1 opplastning) som gir en maksimal teoretisk hastighet på hhv. 57.6 Kb/s og 14.4 Kb/s (avhengig av signalstyrke og ledig kapasitet i nettet). Søren, det er EDGE dekning hvor jeg bor Lenke til kommentar
acon Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva er prisen på GPRS da? Er dette vanlig ringetid eller Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 se lengre opp enn det nesa di rekker. For tiden kjører Telenor Mobil (Vet ikke hva de andre gjør så det må dere sjekke selv) en kampanje på at GPRS trafikk er maks 5 kr dagen frem til Februar. GPRS er pakkesvitsjet og kan sammenlignes med internett mens GSM er linjesvitsjet aka det gode gamle telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå