Gå til innhold

Laptop og 3G

Knerten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det sier seg selv at du må ha en 3g telefon for å koble deg opp på 3g nettverket. Nei. du trenger en laptop med infrarød eller bluetooth så er du igang. enkelt som faen.

Hva slags hestigheter takler egentlig IR? På min ser det det ikke ut til at jeg får høyere hastighet enn 115000 bps, og da vil vel hastigheten strupes? Over Bluetooth og kabel derimot går det bedre.

Lenke til kommentar
hmm. da var EDGE 250.

Er EdgE utbygget?... sitter med en bærbar pc og en telfon med mulighet for edge... ;) Skal uansett prøve gprs idag.. men åssen er det med prisene... har netcom active talk... er det dyrt, eller er det et godkjent altenativ når jeg er på hytta og skal sjekke mailen?

Lenke til kommentar
hmm. da var EDGE 250.

Er EdgE utbygget?... sitter med en bærbar pc og en telfon med mulighet for edge... ;) Skal uansett prøve gprs idag.. men åssen er det med prisene... har netcom active talk... er det dyrt, eller er det et godkjent altenativ når jeg er på hytta og skal sjekke mailen?

Siden du har NetCom så må hytta di ligge i Nord Norge hvis du skal ha tilgang til EDGE ;) NetCom startet i Nord Norge og bygger seg nedover, så dekningsområdet blir vel utvidet fra uke til uke.

Lenke til kommentar
Mulig dumt spørsmål, men jeg har en Sony Ericsson T610, støtter den EDGE?

Nope. Den har GPRS klasse 8 (4 'slots' nedlastning og 1 opplastning) som gir en maksimal teoretisk hastighet på hhv. 57.6 Kb/s og 14.4 Kb/s (avhengig av signalstyrke og ledig kapasitet i nettet).

Lenke til kommentar
Mulig dumt spørsmål, men jeg har en Sony Ericsson T610, støtter den EDGE?

Nope. Den har GPRS klasse 8 (4 'slots' nedlastning og 1 opplastning) som gir en maksimal teoretisk hastighet på hhv. 57.6 Kb/s og 14.4 Kb/s (avhengig av signalstyrke og ledig kapasitet i nettet).

Søren, det er EDGE dekning hvor jeg bor :cry:

Lenke til kommentar

se lengre opp enn det nesa di rekker. For tiden kjører Telenor Mobil (Vet ikke hva de andre gjør så det må dere sjekke selv) en kampanje på at GPRS trafikk er maks 5 kr dagen frem til Februar. GPRS er pakkesvitsjet og kan sammenlignes med internett mens GSM er linjesvitsjet aka det gode gamle telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...