Gå til innhold

AMD 64 system kjøpes i USA

Anbefalte innlegg

Heisann

Vel, da blir det en liten handletur til USA. Maskinen skal brukes til litt spilling (ok på HL2 ol.), programmering (Matlab, C++) og vanlig PC bruk. Litt overklokking er det og fare for kan skje.

Foreløpig oppsett:

- AMD Athlon 64 3200+, 512KB L2 Cache, Socket 939 64-bit Processor

- Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

- Kingston ValueRAM Dual Channel Kit 184 Pin 1G(512MBx2) DDR PC-3200

- Western Digital 200GB 7200RPM SATA Hard Drive, Model WD2000JD

- NEC 16X Double Layer DVD±RW Drive, Black, Model ND-3500A BK W/SW

- Thermaltake W0014 Silent Purepower 480W with Black housing - Xaser Edition ATX 2-Fan Power Supply.

-XFX nVIDIA GeForce 6800 Video Card, 128MB DDR, 256-Bit, TV-Out/Dual DVI, 8X AGP, Model"PVT40KND"

-ViewSonic VP171S 17" LCD Monitor

-Floppy

Alle deler er plukket ut fra newegg

Fra før har jeg 2 stk P-ATA 160GB i Raid som skal inn. Kabinett kjøpes i Norge.

Foreløpig CA pris på dette er: $1500 = NOK9100

Håper på innspill på komponent valget :-)

Feyd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

eg kjøpte pc'en min i usa. Er kjempe fornøyd.

Kjøpte ati x800 pro for 2700kr(kjempe billig, kjøpte i sommer) Første eg gjorde var å skru av vifta på den når eg kom heim... vann kjøling :)

Momsen i usa er 8% men det kan variere fra stat til stat.

Lenke til kommentar
Og du får ha med deg deler tollfritt for 5000

Vel jeg reiser sammen med mange andre så det går greit å fordele utstyret.

jeg kom til 9300 + frakt

vet egentlig om jeg skal begynne å handle i USA.

hvor mye er momsen der da?

hva koster det å frakte det til norge?

Ved handel/kjøp fra en annen stat enn den du selv er i, er det ikke moms.(les postordre) Amerikanere selv må sette dette opp på sin egen selvangivelse og betaler dette etterpå.

For utlendinger begynner problemene først med at nesten ALLE nettbutikker kun godtar amerikanske kredittkort.

Frakt til norge = 1 flybillett :D

kjøp med en ekstra 512mb brikke også, greit å ha 1024mb ram

Les en gang til :-) (512MBx2)

Prisen på skjermkortet er $270 = 1700.ca Syns dette er en bra pris til en som ikke spiller mer en et par timer i uka.

Men hva med kombinasjonen RAM + HK + CPU ??

Feyd

Lenke til kommentar

Kikker selv på det grafikk kortet.

Er det noen som vet hvor mye støy det lager?

fredriku:

Hvorfor ikke gå for 6800GT/X800pro når du først er der?

Er 6800GT så mye bedre enn 6800? Trodde GT var overklokket 6800 kort med bedre Ram?

Rabban

Lenke til kommentar

Får håpe at du ikke får noe problemer med delene dine da. Blir litt tungvint å sende ting til USA for garantireparasjon + at du ikke har reklamasjon slik vi har i Norge.

Skjermen må nok også sendes som spesialbagasje om du ikke har flaks. Det er begrenset hvor mye erstatningsansvar flyselskapene har selv om de utøver noe mer forsiktighet med spesialbagasje, så du løper en risiko der også.

Bare noe å tenke på.... :)

Lenke til kommentar

Foreløpig oppsett:

Feyd

Mulig det er bare jeg som blir litt skremt av å lese slike ting om en LCD skjerm?.

Dead Pixels Policy: Replacement or Refund for 8 or more DEAD PIXELS ONLY!

Omregna til NOK vil prisen på den skjermen bli ca 2500,- og prisen på LCD i norske nettbutikker er ikke skremmende mye høyere synes jeg. Skal ikke diktere hva du skal gjøre, men tenk litt over det, som kunde her på berget har du en del rettigheter og muligheter (lettvindt angrerett og reklamasjon) som du ikke vil få ved å kjøpe skjermen "over there". I tillegg er jeg ikke så sikker på om hvor godt behandlet en slik pakke blir på en flyreise? Men det er bare spekulasjoner fra min side.

Du får gjøre hva du selv vil, men jeg hadde vært litt skeptisk til å kjøpe skjermen min, uten muligheter for å bytte den :)

mvh

lenix

Lenke til kommentar

Det der er faktisk ikke så dumt. Var veldig i tvil til å begynne med, men har frakta så mange andre ting at jeg tenkte de sikkert går greit.

Tror jeg skal revurdere hele kjøpet av LCD skjerm "over there". Er liksom masse anne snacks en kan ta med isteden :-)

Hva med resten av oppsettet?

Kingston Minne, Asus HK ??

Feyd

Lenke til kommentar

Finner ikke ViewSonic i norske butikker, men Samsung har relativt lik pris og ytelse. Ser på 2 størrelser på LCD skjermer. (Regner med at du kikker på skjermer med DVI)

Samsung 19" LCD Syncmaster 910T TCO03 Skjerm, Dual, Silver

Newegg.com - $475 –2900nKr

Komplett.no – 5400nKr

SAMSUNG 172X-Silver 17" LCD Monitor –RETAIL

Newegg.com - $399 – 2450nKr

Komplett.no – 4200nKr

Det er stor forskjell på pris på LCD skjermer. 19” er ikke mye dyrere heller sammenlignet med en 17”

Kanskje litt vanskelig å få med seg på flyet da

Rabban

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...