Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger man telefonabbonement for å få bredbåndforbindelse?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå ISDN @ Stjelenor og har planer om å kjøpe meg radiobredbånd 2mbit. men det koster da 744 kr per md og jeg har ikke råd tilbruk for både det og telefonabbonement samtidig.

trenger man telefonabbonement når man har radiobredbånd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-03 18:46, fondus skrev:

Hei

Jeg har nå ISDN @ Stjelenor og har planer om å kjøpe meg radiobredbånd 2mbit. men det koster da 744 kr per md og jeg har ikke råd tilbruk for både det og telefonabbonement samtidig.

trenger man telefonabbonement når man har radiobredbånd?

Hvis det er Telenor som leverer det så må du sikkert det.

Men hva er radiobredbånd ? Kabel ?

Isåfall trenger du ikke telefonabonnement.

Er det ADSL så trenger du telefonabonnement.

(Ikke med NGT)

Lenke til kommentar

Quote:

Dette er feil, du trenger IKKE telefonabn. hvis du skal ha ADSL uansett, noen krever kanskje en liten prisjustering hvis du ikke har tlf abn. Men det funker helt fint uten.

Jeg VET at man tekninsk sett ikke trenger telefonabon. for å få ADSL, men Telenor er jo så sleipe at dem har forskjellige priser til sine kunder avhengig av om dem har tlf-ab. fra før eller ikke. :sad:

Med ADSL fra NextGenTel så trenger det bare være en tlf-kontakt/ledning fram til huset så går det greit.

Netopia-router my ass..

Jeg vil ha tilbake Cisco'n !!!

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-06-03 19:03 ]

Lenke til kommentar

Jeg har radiolink bredband 512/512 og det koster 490 i måneden og vil si meg svært fornøyd med det,Hastigheten ligger som regel på i underkant av 1mb og det er godt over hva de lovde er overraska over hvor stabilt det er.

Du trenger ikke telefon for og ha det for det er et helt annet system, du har en antenne på veggen som er rettet mot en basestasjon og alt går via den.

Det er vist mangen aktører innenfor radiointernett, i tromsø hvor jeg bor er det 2 og det er telepartner som jeg har og air-net

Lenke til kommentar

såvidt jeg vet så leverer ikke telenor bredbånd over radio-link.. stjelenor har ihvertfall slik at hvis du skal ha ADSL, så må du ha et ISDN-abbonemang..

jævli kjipt for hvis du bare har analog telefon så må du oppgradere til ISDN _FØR_ de kan gi deg adsl.. men dette ligger vel kanskje noe i teknologien som benyttes til ADSL, og ikke noe telenor har funnet på.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 22:29, aurstad skrev:

såvidt jeg vet så leverer ikke telenor bredbånd over radio-link.. stjelenor har ihvertfall slik at hvis du skal ha ADSL, så må du ha et ISDN-abbonemang..

jævli kjipt for hvis du bare har analog telefon så må du oppgradere til ISDN _FØR_ de kan gi deg adsl.. men dette ligger vel kanskje noe i teknologien som benyttes til ADSL, og ikke noe telenor har funnet på.

Du må ikke ha isdn abon.

Det var sånn at det ble billigere hvis du hadde isdn.

Tror ikke det er sånn nå ??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 15:54, Viva skrev:

Du kan si opp fasttelefonen ved kjøp av radio-link. bruk mobil!

Skal du ringe kan du bruke net-buddy

Hehe, du har så rett, for jeg har nemlig ikke noen ISDN-telefon jeg. bruker kun ISDN til internett...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 18:53, fondus skrev:

Jeg snakker om antennebredbånd fra INO

I så fall ligger man LAAAAANGT unna... ustabilt som f... virker som at vi er strupa på ca 1mb ikke 2 som man tror det står i reklamen (det står OPPTIL 2). Har det selv har ENORM nedetid og er bare ræva på spilling....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 14:27, Instigator skrev:

Man må jo ha telefon abb. for å bruke adsl. Det må du hos ngt også, men de betaler det for deg. Tror dere at telenor leier ut linjene sine gratis?

Tror det er feil. Jeg hadde ISDN abb. før jeg fikk ADSL fra NextGenTel. Jeg får ikke NGT billigere eller slipper å betale ISDN linja mi av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...