Kurt P Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Heisann, jeg har tenkt til å gå til innkjøp av en 250 gb harddisk. Men jeg lurer litt hva hvilken jeg skal velge.. Det er viktig at den ikke lager så mye støy, samtidig som den er normalt raskt.. (7200 rpm/8mb cache) Mvh Kurt P Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 MPX har denneHitachi 250GB Deskstar 7K250 Harddisk, 7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, UDMA100 til 999,-. Den har jeg bestilt. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Det ble en western digital 200 gb til 1000 kr.. Flere som syntes den hadde lavt støynivå. Lenke til kommentar
luresau Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 WD er ikke kjent for å være de med lavest støy nivå men for å være de med høyest ytelse. Sist jeg sjekket rundt på nettet så var det Seagate som kom best ut i test med tanke på støy (da singel disk harddiskene deres) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 WD er ikke kjent for å være de med lavest støy nivå men for å være de med høyest ytelse. Sist jeg sjekket rundt på nettet så var det Seagate som kom best ut i test med tanke på støy (da singel disk harddiskene deres) Kjøpte selv Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA, og den er nesten helt lydløs. WD bråker en del mer. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Dessuten har WD disker en lei tendens til å vandre heden på underkant av et år.. aldri mer WD på meg ihvertfall. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er rart det derre. enten hater du WD eller så elsker du det. Jeg har mange kamerater som har hatt WD. de syns den yter bra og og funker bra, men bråker veldig og varer aldri mer enn et år. så jeg har aldri rørt någen WD disker. men her på forumet er det en del som elsker de, og som aldri vil forlate WD. Seagte og samsung er rolige disker. kanskje ikke heilt de beste i ytelse, men skal funke heilt greit de ! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har hatt en god del seagate, og har ingenting vondt å si om dem. Gikk over fra dem til WD da jeg ville ha raptorer. Om det er mer støy på WD enn på seagate er godt mulig, men for min del så betyr det lite. Er andre ting som bråker mer. Synes begge merkene er gode og har ikke hatt problemmer med noen av dem. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) hvorfor skriver 3 stk på komplett at de synes den er støysvak ? Da kan den ikke bråke særlig mye.. Uansett er det passe støynivå fra pcn min .. Den må da for pokker holde mer enne et år vel ??? Ellers skal jeg jaggu ha penga mine tilbake.. Det er jo en av de dyreste harddiskene (7200 rpm) på 200 gb.. Endret 15. desember 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har en 40 gig WD-disk som fortsatt putrer og går etter slik ca. 5+ år (husker ikke nøyaktig når jeg fikk den, men den er gammel).. Faktisk så har jeg 2x 40GB og 1x 250 western (og 1x 74GB raptor), og alle funker som bare det, og alle (untatt raptoren) er langt over 1 år gamle. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har en 40 gig WD-disk som fortsatt putrer og går etter slik ca. 5+ år (husker ikke nøyaktig når jeg fikk den, men den er gammel).. Faktisk så har jeg 2x 40GB og 1x 250 western (og 1x 74GB raptor), og alle funker som bare det, og alle (untatt raptoren) er langt over 1 år gamle. Det var da bra og høre.. Dessuten fant jeg ut at det er 3års garanti på disken.. Så da er det ingenting å frykte.. Lurer bare hvor mye det "bråker" .. *redd* Lenke til kommentar
ias Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) I følge Storagereview så bråker WD i snitt en god del mer enn Seagate, 200 disken kommer vel sånn mitt på treet. Edit : Denne kommer forøvrig godt ut på støytest : Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Endret 15. desember 2004 av ias Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 IDE-versjonen av WD 200gb er ganske stille(et hakk stillere en 120gb-versjonen). Lenke til kommentar
luresau Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 mente ikke å si noe vondt om WD. WD disker er meg bekjennt dem som har best ytelse men er ikke dem som har lavest støy nivå (vibrasjon+støy) Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Tja om ytelsen reelt sett er merkbar, eller kun målbar - kan nok diskuteres. Derimot kan det for min egen del ikke diskuteres at de bråker mer enn seagate sine, pluss at jeg har hatt 3 disk "krasj" med to forskjellige WD disker på like mange år. med 4 disker i et kabinett (2 seagate, 1 WD og en maxtor). Dette gjør at jeg nå strever med å bytte min WD i en seagate, ellers så bare kaster jeg den etter en formatering tror jeg. er ikke verdt bryet. G Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Folk gjør en "liten" feil når de sier WD , Maxtor osv. bråker mere enn Seagate. Seagate 7200.7 er en relativ ny disk . Har selv en 120GB SATA seagate 7200.7 som lesehode knitrer mere enn både maxtor og WD diskene jeg har , og ble faktisk ganske misfornøyd med den. Mange sammenlikner nyinnkjøpte disker med disker de har hatt før ,dvs kanskje 2-3 år gamle og uten dagens ball bearing og AAM instillinger . Ta f.eks Maxtors SATA disker som jeg har 4*sata av i raid , med disse kan man stille inn AAM level selv med hitachi's drive utility til lesehode bevegelsene blir helt borte .Seagate har låst igjen AAM supporten og satt den permanent til silent på bekostning av speed. WD har fått nye lagre på flere av sine modeller det siste året og hitachi's tool kan sikkert brukes på den også. Levetid og krasj vet alle likegodt som meg at der har det vært syndet av mange inkl. meg selv med å holde akseptabel temperatur på diskene . Tydligvis blitt mere fokus på dette i det siste. Endret 16. desember 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå