Gå til innhold

Skal ha ny harddisk, hvilken?

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WD er ikke kjent for å være de med lavest støy nivå men for å være de med høyest ytelse. Sist jeg sjekket rundt på nettet så var det Seagate som kom best ut i test med tanke på støy (da singel disk harddiskene deres)

Kjøpte selv Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA, og den er nesten helt lydløs. WD bråker en del mer.

Lenke til kommentar

Det er rart det derre. enten hater du WD eller så elsker du det. Jeg har mange kamerater som har hatt WD. de syns den yter bra og og funker bra, men bråker veldig og varer aldri mer enn et år. så jeg har aldri rørt någen WD disker.

men her på forumet er det en del som elsker de, og som aldri vil forlate WD.

Seagte og samsung er rolige disker. kanskje ikke heilt de beste i ytelse, men skal funke heilt greit de !

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en god del seagate, og har ingenting vondt å si om dem. Gikk over fra dem til WD da jeg ville ha raptorer. Om det er mer støy på WD enn på seagate er godt mulig, men for min del så betyr det lite. Er andre ting som bråker mer.

Synes begge merkene er gode og har ikke hatt problemmer med noen av dem.

Lenke til kommentar

hvorfor skriver 3 stk på komplett at de synes den er støysvak ? :dontgetit: Da kan den ikke bråke særlig mye.. Uansett er det passe støynivå fra pcn min .. Den må da for pokker holde mer enne et år vel ??? Ellers skal jeg jaggu ha penga mine tilbake.. Det er jo en av de dyreste harddiskene (7200 rpm) på 200 gb.. :hrm:

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Jeg har en 40 gig WD-disk som fortsatt putrer og går etter slik ca. 5+ år (husker ikke nøyaktig når jeg fikk den, men den er gammel).. :p

Faktisk så har jeg 2x 40GB og 1x 250 western (og 1x 74GB raptor), og alle funker som bare det, og alle (untatt raptoren) er langt over 1 år gamle.

Det var da bra og høre.. Dessuten fant jeg ut at det er 3års garanti på disken.. Så da er det ingenting å frykte.. :thumbup:

Lurer bare hvor mye det "bråker" .. *redd*

Lenke til kommentar

Tja om ytelsen reelt sett er merkbar, eller kun målbar - kan nok diskuteres.

Derimot kan det for min egen del ikke diskuteres at de bråker mer enn seagate sine, pluss at jeg har hatt 3 disk "krasj" med to forskjellige WD disker på like mange år. med 4 disker i et kabinett (2 seagate, 1 WD og en maxtor).

Dette gjør at jeg nå strever med å bytte min WD i en seagate, ellers så bare kaster jeg den etter en formatering tror jeg. er ikke verdt bryet.

G

Lenke til kommentar

Folk gjør en "liten" feil når de sier WD , Maxtor osv. bråker mere enn Seagate.

Seagate 7200.7 er en relativ ny disk .

Har selv en 120GB SATA seagate 7200.7 som lesehode knitrer mere enn både maxtor og WD diskene jeg har , og ble faktisk ganske misfornøyd med den.

Mange sammenlikner nyinnkjøpte disker med disker de har hatt før ,dvs kanskje 2-3 år

gamle og uten dagens ball bearing og AAM instillinger .

Ta f.eks Maxtors SATA disker som jeg har 4*sata av i raid , med disse kan man stille inn AAM level selv med hitachi's drive utility til lesehode bevegelsene blir helt borte .Seagate har låst igjen AAM supporten og satt den permanent til silent på bekostning av speed.

WD har fått nye lagre på flere av sine modeller det siste året og hitachi's tool kan sikkert brukes på den også.

Levetid og krasj vet alle likegodt som meg at der har det vært syndet av mange inkl. meg selv med å holde akseptabel temperatur på diskene . Tydligvis blitt mere fokus på dette i det siste.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...