Denizz_87 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har lite peil. på Hi-fi og PA så jeg trenger litt hjelp til kjøp av et par høytalere og en forsterker! De skal bli mest brukt på rom mellom 10-35kvm. Jeg skal mest bruke de til å spille hardhouse/trance siden jg driver med dj'ing,så de må være så kraftig som mulig men må likevel gi god lyd i forholdsvis små rom. Burde jeg velge PA eller hi-fi? Jeg snakker om en prisklasse rundt 5000kr for alt. Kommernok tilåbli mest brukt til hjemmefester og ellers når jeg mixer hjemme... Er det noen som har forslag til høytalere og forsterker? takk på forhånd! Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 se på cerwin vega og en rimelig forsterker, det burde være egnet til ditt bruk. nad kanskje som forsterker.. skulle gitt deg link, men siden til hifiklubben var visst i litt dårlig humør i dag. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Mitt tips: Kjøp inn et ok stereoanlegg til hjemmebruk. Du får ikke mye for 5000, men en kombo av Cambridge Audio og Gale høyttalere foreslått tidligere her på forumet vil gi mye bra lyd for pengene. Evt så kan du bygge sjøl, f. eks Njord eller DynaBel S12. sammen med Cambridgesakene. PA til fester kan du låne med kommunens kulturkontor for etpar hundrelapper. Sånn er det her iallefall. Ungdomsklubber og lignende institusjoner har også slikt til utleie. Uansett: Tar du en femtilapp for hver betalende inn på en fest så dekker du lett leieutgiftene for et ok PA anlegg. PA for 5000 kan du bare glemme, det er ren utopi medmindre du finner et konkursbo el.l. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Siden du umulig får PA til 5000kr må du nok gå for et billig hi-fi anlegg. Cerwin vega sammen med nad. Det kan spille høyt! Lenke til kommentar
Denizz_87 Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 OK , noe forslag til Cerwin Vega høytalere + forsterker til en pris på rundt 5000kr! (d var noen som mente jeg ikke fikk d så billig?) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kjøp brukt! Denne forstekerpakka sammen med VF-12 kommer på ca 6000, men du må ha såpass med krefter til å drive CV'ene forsvarlig i klubbøyemed. At forsterkern er fra midten av 90 tallet er ikke noe å være redd for, det er ikke alltid sånn at alt som er nytt er bedre Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 V-10f + C320BEE burde funke fint for deg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå