Tha sims Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Hei, jeg har et lite problem. Når jeg skulle overklokke cpu, klokket jeg litt for høyt. Jeg får ikke signaler på skjermen. Jeg har sletta CMOS flere ganger, men det hjelper ikke. Jeg har også tatt ut "klokkebatteriet" fra hovedkortet og satt det imm etter en stund. Jeg bruker en amd mobile cpu 35W 2400+. Takk for hjelp! Endret 13. desember 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
sssh Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Prøv å ta ut strøm-kontakten når du skal resette CMOS. Har vært borti at dette må til for at CMOS skal resettes. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Sett i et ps/2 tastatur og hold inne "insert" ved oppstart. Ikke for å antyde at du er uvitende her, men for sikkerhets skyld sjekk skjermkabelen din Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Hehe, joa.. Skjermkabelen er i. Skal teste litt når jeg kommer hjem fra skola. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
neb Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 merkelig, at det ikke fungerer og bare ta ut batteriet. du har sikkert en jumper til å resette BIOS på hovedkortet ditt. Sjekk maualen, og sett den over på de andre pinnen. Det skal nok funke! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 evt hold inn insert knappen når du starter PC'n. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) evt hold inn insert knappen når du starter PC'n. Hvor har jeg sett dette forslaget før....jo, post 3. Endret 13. desember 2004 av arokh Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Ta ut bateri og vent 10-15 min ... Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 merkelig, at det ikke fungerer og bare ta ut batteriet. du har sikkert en jumper til å resette BIOS på hovedkortet ditt. Sjekk maualen, og sett den over på de andre pinnen. Det skal nok funke! HEI... hehe.. som du kan se har jeg slettet cmos. Dette gjorde jeg ved hjelp av jumpern. Jeg hadde klokkebatteriet frakoblet i 30 min. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det skal vel godt gjøres å ødelegge hw så lenge du bare oc'er. Men om du har rotet litt med pci\agp låsen f.eks kan det hende du har svidd noen komponenter, tror jeg. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Nei, har ikke rotet med agp låsen. Skal skjekke hver eneste del i dag hos en kompis. Skal oppdatere dere senere. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Nei, det ser nok ut som at alt er inntakt untagen hk Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Siden vi først begynte å snakke om dette med pci/agp lock. Eg har et epox 8kda3+ hk m/agp lås, står denne på automatisk? mener å ikke ha funnet en plass å skru dette på/av Håper forresten at hket ditt ikke har tatt kvelden Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Siden vi først begynte å snakke om dette med pci/agp lock. Eg har et epox 8kda3+ hk m/agp lås, står denne på automatisk? mener å ikke ha funnet en plass å skru dette på/avHåper forresten at hket ditt ikke har tatt kvelden Please... lag egen tråd til dette. Men, har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre`? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Prøvde du hold inn insert trikset da? Lenke til kommentar
sssh Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Som jeg skrev i post 2.. Prøvd å ta ut strømkabelen? Jeg har prøvd å overklokke på en AMD-prosessor med låst multiplier. Dettte endte med at da jeg skulle skru på maskinen, så forble skjermen svart. Vi prøvde X antall ganger å resette CMOS med å flytte jumperen frem og tilbake, samt å ta ut batteriet - uten hell. Løsningen viste seg å være en lite detalj: Jeg måtte dra ut strømkabelen for at resetting var mulig.. Med strømkabelen i, forble skjermen svart. Med strømkabelen ute, startet maskinen etter å ha flyttet jumperen frem og tilbake én gang. Edit: Selvfølgelig etter å ha satt i strømkabelen igjen.. Endret 15. desember 2004 av sssh Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Har prøvd det Lenke til kommentar
bengh Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Ser ut til at det ikke er så ufarlig å klokke alikevel da som mange vil ha det til. Har også vært ute for å knekke et HK med PCI/AGP lock ved å klokke for høyt. Siden man lett knekker PCI bussen hvorfor skulle ikke andre delere at PC'n også være utsatt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå