Gå til innhold

Cookies - hva er vitsen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at det er no positivt ettersom spyware kan enkelt nok sende denne informasjonene til et hvilket som helst sted på internet.. (server, bruker ect.)

:hm:

Altså, hva er vitsen med cookies (hvis ikke man skal lagre påloggings info der) ?

Jeg vet at nettsteder bruker cookies til å gjøre slik at du slipper å f.eks se samme reklame 2 ganger, men hva er vitsen for brukeren?

Lenke til kommentar
Altså, hva er vitsen med cookies (hvis ikke man skal lagre påloggings info der) ?

Jeg vet at nettsteder bruker cookies til å gjøre slik at du slipper å f.eks se samme reklame 2 ganger, men hva er vitsen for brukeren?

Det er jo akkurat det som er poenget med cookies.

Hvis du fjerner dette, er det lite behov for cookies. Men det kan du jo si om det meste. Hvis du fjerner muligheten til å kjøre en bil, hva skal du med bil da? Eller hvis du fjerner muligheten for å bruke windows som operativsystem, hva skal du med windows da?

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det som er poenget med cookies.

Med andre ord - ikke no poeng med cookies for bruker'n (hvis ikke du skal lagre loggininfo)

...

Cookie-blokk here i come ~

Lenke til kommentar
Men noen sider krever at du har muligheten for å lagre cookies. Det gjelder spesiellt sider som krever innlogging.

Vet det, men det betyr ikke at man ikke kan slette cookies.

Jeg tillater å motta cookies i nettleseren, men sletter også cookies regelmessig, siden du noen ganger må bli kvitt den gamle cookien hvis en side er forandret. (Ikke at det skjer så ofte, da.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...