Fr3drik Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva er det som gjør det verdt å lagre cookies? Hvilke nytte har disse? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Cookies kan lagre pålogginsinformasjon sånn at brukeren slipper å skrive inn passord neste gang han/hun åpner web-siden. Masse annet driit de kan brukes til også, men det er i hvertfall det jeg bruker de til Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Cookies inneholder ofte brukerinformasjon som forskjellige nettsider bruker når du besøker dem. F.eks. så blir det laget en cookie hvis du ber hardware.no logge deg automatisk på forumet Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Ikke at det er no positivt ettersom spyware kan enkelt nok sende denne informasjonene til et hvilket som helst sted på internet.. (server, bruker ect.) Altså, hva er vitsen med cookies (hvis ikke man skal lagre påloggings info der) ? Jeg vet at nettsteder bruker cookies til å gjøre slik at du slipper å f.eks se samme reklame 2 ganger, men hva er vitsen for brukeren? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Altså, hva er vitsen med cookies (hvis ikke man skal lagre påloggings info der) ?Jeg vet at nettsteder bruker cookies til å gjøre slik at du slipper å f.eks se samme reklame 2 ganger, men hva er vitsen for brukeren? Det er jo akkurat det som er poenget med cookies. Hvis du fjerner dette, er det lite behov for cookies. Men det kan du jo si om det meste. Hvis du fjerner muligheten til å kjøre en bil, hva skal du med bil da? Eller hvis du fjerner muligheten for å bruke windows som operativsystem, hva skal du med windows da? Endret 13. desember 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Altså, hva er vitsen med cookies (hvis ikke man skal lagre påloggings info der) ?Jeg vet at nettsteder bruker cookies til å gjøre slik at du slipper å f.eks se samme reklame 2 ganger, men hva er vitsen for brukeren? Det er jo akkurat det som er poenget med cookies. Med andre ord - ikke no poeng med cookies for bruker'n (hvis ikke du skal lagre loggininfo) ... Cookie-blokk here i come ~ Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Men noen sider krever at du har muligheten for å lagre cookies. Det gjelder spesiellt sider som krever innlogging. Hvorfor vil du ikke ha cookies? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Session-Cookies gjør det slik at du ikke må logge inn her på forum.hw.no for hver gang du trykker på en ny link (tråd, eller whatever). Session-cookies slettes automatisk når session avsluttes (timeout). Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Session-Cookies gjør det slik at du ikke må logge inn her på forum.hw.no for hver gang du trykker på en ny link (tråd, eller whatever). Session-cookies slettes automatisk når session avsluttes (timeout). DET var nyttig Lenke til kommentar
RAM Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Men noen sider krever at du har muligheten for å lagre cookies. Det gjelder spesiellt sider som krever innlogging. Vet det, men det betyr ikke at man ikke kan slette cookies. Jeg tillater å motta cookies i nettleseren, men sletter også cookies regelmessig, siden du noen ganger må bli kvitt den gamle cookien hvis en side er forandret. (Ikke at det skjer så ofte, da.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå