bosannes Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Jeg har fått et enormt problem. Jeg tror explorer.exe eller en av filene den bruker er infisert av virus. Når jeg åpner et iexplore eller windows explorer vindu, så popper det opp uendelig mange iexplore vinduer som laster den vanlige startsiden min. For å stoppe vinduene som popper opp, så trenger jeg vanligvis bare å avslutte explorer.exe. Internett explorer kunne jeg egentlig klart meg uten, men de smarte folka i MS skal jo absolutt bruke IE for å kunne koble til Windows Update, noe som nå er umulig. Kan heller ikke reinstallere fra CD fordi SP2 har blitt innstallert i ettertid. Har også prøvd å kopiere iexplore.exe og explorer.exe fra andre pc'er uten hell. Er det noen som vet hvilke filer det kan være som er innfiserte, evt hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det. (Ja, jeg har prøvd alle mulige antivirusprogrammer) Hilsen Bengt Ove Endret 13. desember 2004 av bosannes Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Prøv å kjør adaware eller spybot på maskinen din.... Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Har kjørt begge to både i sikkerhetsmodus og vanlig Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Reinstall av I.E ? Gå over til Mozilla firefox eller Opera? Mozilla har faktisk en plugin som gjør at du kan kjøre windows update via denne... Edit: Se HER for flere... Endret 13. desember 2004 av Caddy Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Bruker så og si alltid opera. Er bare hotmail og Windows update jeg kjører via IE. Går vel ikke ann å re/avinnstallere IE? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Prøvde å innstallere SP2 på nytt. Fortsatt ikke noe bedre. Forresten, jeg glemte å nevne at for å stoppe vinduene som popper opp, så trenger jeg vanligvis bare å avslutte explorer.exe. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) bosannes, last ned CWShredder 2.1 og ser om den hjelper: http://www.intermute.com/spysubtract/cwshr...r_download.html og går til denne siden, ser om du har parasiter ! http://www.doxdesk.com/parasite/ gaggen Endret 14. desember 2004 av gaggen Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 CWShredder fant ingenting, og den parasittsiden kan jeg ikke åpne i det hele tatt (krever jo at jeg faktisk åpner den med IE). Sendte e-mail til microsoft. Venter svar iløpet av morgendagen Lenke til kommentar
akh Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 deaktivere messenger service? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 SP 2 gikk ut av the window(s) og nå funker alt bra igjen. Er det egentlig noe POSITIVT jeg går glipp av når jeg ikke har SP2 innstallert? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 egentlig ikke, utenom dette med sikkerhet da ??? fekk du noen svar fra microsoft, på e-mailen din ? gaggen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 SP 2 gikk ut av the window(s) og nå funker alt bra igjen. Er det egentlig noe POSITIVT jeg går glipp av når jeg ikke har SP2 innstallert? ja, du får ikke flere sikkerhetsoppdateringer? Prøv å legg inn sp2 på nytt. Kan hende det går bra andre gangen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 jeg husker at jeg fikk sånne greier jeg også for lenge siden. tror det vel var 2-4 år sia faktisk. det er et skript som gjør at vinduene popper opp vilt iallefall. ganske så enkelt også som er laga i HTML. det andre med at explorer.exe popper opp vinduer hele tia er jeg ikke helt sikker på hva feilen er. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Eneste svaret jeg fikk på mailen var at jeg skulle ringe service-telefonen dems (som sikkert koster masse penger). Jeg kan faktisk fortsatt laste ned sikkerhetsoppdateringer, så jeg orker ikke legge inn SP2 på nytt (enda). Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Eneste svaret jeg fikk på mailen var at jeg skulle ringe service-telefonen dems (som sikkert koster masse penger). Jeg kan faktisk fortsatt laste ned sikkerhetsoppdateringer, så jeg orker ikke legge inn SP2 på nytt (enda). hvis du har en vanlige kjøpte lisens, burde det ikke koste noe penger utenom tellerskritt. men hvis du har en OEM lisens, beregnet microsoft ca 900 kr i timer. jeg ringte microsoft en gang, da fant de ut ad jeg har en Dell lisens ( lisensnøkkel nr. ) og ga meg beskjed hva dette kommer til å koste. Produkter som følger med nye datamaskiner: Hvis produktet fulgte med da du kjøpte datamaskinen, gir datamaskinleverandøren kundestøtte for denne produktversjonen. Du får kontaktinformasjon ved å besøke http://www.microsoft.com/norge/support/oem/ Kundestøtte mot betaling: Informasjon om kundestøtte mot betaling kan du få ved å ringe 22 02 25 50 eller besøke http://www.microsoft.com/norge/support/contracts/ Endret 19. desember 2004 av gaggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå