Gå til innhold

IExplorer åpner mange vinduer, virus ?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et enormt problem.

Jeg tror explorer.exe eller en av filene den bruker er infisert av virus.

Når jeg åpner et iexplore eller windows explorer vindu, så popper det opp uendelig mange iexplore vinduer som laster den vanlige startsiden min.

For å stoppe vinduene som popper opp, så trenger jeg vanligvis bare å avslutte explorer.exe.

Internett explorer kunne jeg egentlig klart meg uten, men de smarte folka i MS skal jo absolutt bruke IE for å kunne koble til Windows Update, noe som nå er umulig. Kan heller ikke reinstallere fra CD fordi SP2 har blitt innstallert i ettertid.

Har også prøvd å kopiere iexplore.exe og explorer.exe fra andre pc'er uten hell.

Er det noen som vet hvilke filer det kan være som er innfiserte, evt hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det. (Ja, jeg har prøvd alle mulige antivirusprogrammer)

Hilsen Bengt Ove

Endret av bosannes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg husker at jeg fikk sånne greier jeg også for lenge siden. tror det vel var 2-4 år sia faktisk. det er et skript som gjør at vinduene popper opp vilt iallefall. ganske så enkelt også som er laga i HTML. det andre med at explorer.exe popper opp vinduer hele tia er jeg ikke helt sikker på hva feilen er.

Lenke til kommentar
Eneste svaret jeg fikk på mailen var at jeg skulle ringe service-telefonen dems (som sikkert koster masse penger).

Jeg kan faktisk fortsatt laste ned sikkerhetsoppdateringer, så jeg orker ikke legge inn SP2 på nytt (enda).

hvis du har en vanlige kjøpte lisens, burde det ikke koste noe penger utenom

tellerskritt.

men hvis du har en OEM lisens, beregnet microsoft ca 900 kr i timer.

jeg ringte microsoft en gang, da fant de ut ad jeg har en Dell lisens

( lisensnøkkel nr. ) og ga meg beskjed hva dette kommer til å koste.

Produkter som følger med nye datamaskiner: Hvis produktet fulgte med da du kjøpte datamaskinen,

gir datamaskinleverandøren kundestøtte for denne produktversjonen. Du får kontaktinformasjon ved

å besøke http://www.microsoft.com/norge/support/oem/

Kundestøtte mot betaling: Informasjon om kundestøtte mot betaling kan du få ved å ringe 22 02 25 50

eller besøke http://www.microsoft.com/norge/support/contracts/

:hrm:

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...