bidz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei Planlegger og bygge en Media Center box, og skal velge mellom TV-Kort med hardware-basert MPEG2 encoder og FM radio og slikt. Valget står mellom: Leadtek WinFast PVR2000 og Hauppauge WinTV PVR250 Noen som har erfaringer ang. disse kortene, og hvilket som er best? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei, Fins jo en haug med tester/sammenligninger på Nettet da. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hauppauge WinTV PVR250 MCE er å anbefale pga støtten til Media Center 2005. Ellers har du 350 varianten. Hauppauge har også en variant med 2 tv tunere i et kort, som gjør at du sparer PCI plasser. 150 kortet skal vistnok være bedre enn 250 varianten. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Hauppauge WinTV PVR250 MCE er å anbefale pga støtten til Media Center 2005. Ellers har du 350 varianten. Hauppauge har også en variant med 2 tv tunere i et kort, som gjør at du sparer PCI plasser. 150 kortet skal vistnok være bedre enn 250 varianten. Leadtek WinFast PVR2000 har også støtte i Media Center 2005. Derfor jeg lurer på hvilket som evt. har best kvalitet på TV-grabbing, og hvilket som gjør best jobb med minst mulig CPU forbruk.. Ellers er jo Leadtek kortet litt billigere enn Hauppauge kortet, og det ser ut som det har ganske like features. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Lurer på det samme... Det er ikke så mange kort som har offisiell støtte, men tipper man kan bruke det meste. Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Hauppauge WinTV PVR500MCE Endret 28. desember 2004 av frodeste Lenke til kommentar
Ze0s Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 bruker selv Hauppauge WinTV PVR350 med stort hell til XP MCE.. fjernkontrollen som følger med, fungerer også utmerket. litt knot med drivere og girder, så er du i mål kortet bruker lite av pcens cpu, og er aboslutt å anbefale! Lenke til kommentar
Senior47 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 bruker selv Hauppauge WinTV PVR350 med stort hell til XP MCE..fjernkontrollen som følger med, fungerer også utmerket. litt knot med drivere og girder, så er du i mål kortet bruker lite av pcens cpu, og er aboslutt å anbefale! Kan du gi noen tips? Driverversjoner, rekkefølge etc.. Har fått det meste til å virke, men når jeg starter MCE får jeg denne feilmeldingen: "Decoder Error The video decoder has either malfunctioned or is not installed. Please restart Media Center and/or the computer" Det går fint å spille video/dvd i MediaPlayer.. og har forsøkt så mye forskjellig nå at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne Boksen den står i er en "Asus Pundit-R" Lenke til kommentar
Ze0s Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 det hjelper godt med en mpeg2-codec som er støttet av MCE, f.eks. windvd6. bruk dette progget fra Mikkeysoft for å sjekke om codecene dine er støttet: DecCheck Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Er det kommet norsk utgave av Windows Media Center 2005? Trodde de holdt på med saken Lenke til kommentar
Torro Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vet noen om tuneren på mce korta fra Hauppuage er kun ntsc eller pal? Kan et kort kjøpt i usa, eller japan brukes i europa? Lenke til kommentar
Torro Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Beste forum for Windows MediaCenter, er www.xpmce.com Microsoft har vel enda ikke bestemt seg for om den skal komme i Norsk versjon? Lenke til kommentar
Zephh Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hauppauge WinTV PVR500MCE PVR500MCE kommer ikke med fjernkontroll. Hvilke fjernkontroller er sertifisert med MCE? Noen som vet? Finnes det noen Nvidia NVTV kortpå markedet med to tunere å få kjøpt i Norge? Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg er ikke så sikker på at jeg kjøper kort fra Hauppauge allikevel. Ser at kort på ATIs Theater 550 Chip har begynt å nå butikkene. De er MCE kompatible og ganske å lekre, så jeg tror jeg muligens kjøper et slikt. Enkelte av dem skal med ny utgave av ATIs fjernkontroll. Behovet for dualtuner i et kort er ikke akkurat så stort for tiden, noe som gjør at jeg ikke trenger de største Hauppauge kortene. --- Jeg spurte Microsoft om de kom ut med MCE på norsk i fjor høst, var svaret 2006/2007. Jeg kjenner ikke til andre kort som har dualtunere enn Hauppauge. Lenke til kommentar
Ze0s Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 hmm.hvis du leiter gjennom forumene på xpmce.com og thegreenbutton.com, ser du at et visst "BlackGold"-kort eller noe lignende er sterkt anbefalt.. vet ikke om det er å finne i norge, men... iallefall de som har hatt minst problemer med drivere o.l... Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Ser at kort på ATIs Theater 550 Chip har begynt å nå butikkene. De er MCE kompatible og ganske å lekre, så jeg tror jeg muligens kjøper et slikt. Enkelte av dem skal med ny utgave av ATIs fjernkontroll. Behovet for dualtuner i et kort er ikke akkurat så stort for tiden, noe som gjør at jeg ikke trenger de største Hauppauge kortene. Jeg kjenner ikke til andre kort som har dualtunere enn Hauppauge. Hvor har du sett disse? Og var det PAL? Sikler mye etter denne, lurer på om det går an å ha 2 stk tunere, dvs 2 stk PCI kort. Og det finnes nVTV med dual tunere og dual s-video inn Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvor har du sett disse? Og var det PAL? Sikler mye etter denne, lurer på om det går an å ha 2 stk tunere, dvs 2 stk PCI kort. Og det finnes nVTV med dual tunere og dual s-video inn Saffire har et kort i nettbutikkene allerede. Flere kommer nok raskt. Det er mulig å ha flere kort i maskinen samtidig Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Kort basert på 550 chipen er ikke så dyre. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306371 Aner ikke noe om dette kortet da, men ser at det er mye snakk om denne typen kort rundtom. Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Kort basert på 550 chipen er ikke så dyre. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306371 Aner ikke noe om dette kortet da, men ser at det er mye snakk om denne typen kort rundtom. Jeg legger inn en bestilling på dette kortet i slutten av feb. kommer tilbake med testresultater. Ser at 550MCE kortene har kommet til Norge, men jeg er sugen på å få tak i ATI Wonder Elite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå