jevel Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jaja. Da er det den dagen i måneden igjen... Jeg skal ha ny PSU. Litt vemodig å vinke farvel til den som dro sin kos i dag. (Antec Truepower 380 Silent fra Sonata toweret.) Denne har vært en flott PSU fra dag èn. Utkonkurrerte faktisk en Enermax 550W Whisper series. (Var forholdsvis mye roligere under load.) Men det betyr at jeg da trenger en ny PSU. Aberet er bare at alle de "gamle" traverne ser ut til å være forsvunnet fra markedet. (Antec, Enermax og LITEon.) Dermed trenger jeg litt input med hensyn til hva jeg skal kikek på? Det som skal drives er følgende: 3 x 250GB 7200RPM HDD 1 X 74GB 10000RPM HDD 1 x 37GB 10000RPM HDD 1GB RAM, dual channel, 520MHz Winchester CPU saftig overklokket 2 x 120mm kabinettvifter CPU vifte NB vifte ATI X800PRO @ XT ViVO Audigy 2 2 x GBit nettkort 4 x Firewire 8 x USB 2.0 802.11g nettkort DVD brenner DVD leser Dette kjørte som sagt finfint på en Antec Truepower 380W, men jeg mistenker den for å ha levert litt "over evne" da jeg har testet en del PSU kalkulatorer som sier at jeg nok bør ha minst 450W... Noen som har PSUer å anbefale? Utseende og gimmicks kan bare sløyfes. Jeg er ute etter to ting: ytelse og ytelse. Er det to å velge mellom som yter det samme går jeg for den som bråker minst. -KJ Lenke til kommentar
durkin Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 vel, jeg kjøpte akkurat en Tagan og er kjempefornøyd. Hvis ikke du liker blå led så kommer den i 480 watt også. Selges hos www.pcstyling.no Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Gikk for den modulære ULTRA X-Connect 500W saken, jeg. Selv om den så litt horete ut. Håper jeg ikke blir skuffet. Leste tester av denne til øyet ble stort og vått og den generelle konsensusen i testene var 95-100% Knall. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Da fikk jeg omsider strømforsyningen i posten i går og satte i gang med å montere den inn. Det første jeg legger merke til er at den er noe lettere enn andre strømforsyninger jeg har hatt. (For all del. Dette er ingen NorthQ eller Q-Tec det er snakk om, men den er lettere enn Antec og Enermax sine...) Monterer den inn i mitt Antec Sonata og må flytte om på DVD og DVD brenner da 20pinsledningen til hovedkortet er alt for stiv til å passe inn mellom PSU og DVD. I tillegg er det et svare strev å få ledningene til å passe på de ulike kontaktene. Dette skyldes at lederne inni ledningene på PSUen står litt i hytt og vær. Det topper seg da 4pinsledningen til hovedkortet absolutt ikke passer. Rikker og lirker i ca. ti minutter for å få den på plass. Til slutt har jeg fått montert alt og setter i strømmen. Hører det vanlige kneppet i det strømkabelen sttes i og strekker hånda bak på maskina for å skru på bryteren på PSUen. Så kommer sjokket; i det jeg trykker på powerknappen sier det *KNITTRE* inni PSUen og dett er dett. Null røyk, null lukt null ikkenoe. Dermed står jeg her da med kr. 950,- i skrapjern og en Q-Tec 300W som eneste PSU med 4pins hovedkortkontakt. Heldigvis var det ikke noe problem å få kreditert PSUen hos MPX. De la tilogmed inn ordre på ny PSU før jeg sender tilbake denne. Eneste aberet er at de ikke hadde flere av denne. Dermed blir det Tagan 480W i stedet. Konklusjon: ULTRA = Mye glitter og stas, men særs kortlivet moro. MPX = God service og raske til å svare på mail og ordne opp. (Er ikke første gang de har fikset ting for meg.) -KJ Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Kjipt med hardware som ikke virker, men tror nok at Tagan 480w skal holde for din del. Men jeg ville vell tatt en liten titt på OCZ sine strømmforsnynger. SKal kjøpe den 520w i januar tenker jeg, har idag en Antec 350w.. /Cyrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå