sony123 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei, har en Dell Inspiron 8600, 1,5 GHZ Banias. Ønsker bytte denne med feks denne:Intel Pentium M 755 2,0GHz Dothan http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3374 Passer denne? Undersøkt litt å får delte meninger om dette skal la seg gjøre, noen sier jeg ikke kan ha større enn 1,7 GHZ CPU, andre sier jeg uten problemer kan kjøpe den jeg linket til over. Noen som kanskje kan avklare litt?? Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 det går det jeg har prøvd en 1.8 med 2 mb cache det gikk bra det Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei, har en Dell Inspiron 8600, 1,5 GHZ Banias. Ønsker bytte denne med feks denne:Intel Pentium M 755 2,0GHz Dothan http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3374 Passer denne? Undersøkt litt å får delte meninger om dette skal la seg gjøre, noen sier jeg ikke kan ha større enn 1,7 GHZ CPU, andre sier jeg uten problemer kan kjøpe den jeg linket til over. Noen som kanskje kan avklare litt?? Jeg har samme maskin som deg og hadde faktisk tenkt å gjøre akkurat det samme. I følge Notebook forums brukes samme type chipset og det skal derfor gå fint, husk bare å oppgradere bios. Jeg har forsøkt å høre med Dell Tech support og fikk da følgende svar på to mailer: Hei, det kan hende at en 2GHz cpu vil fungere, men det har vi ingen garanti for. Dell har nok begrenset cpu til 1,7MHz fordi maskinen har fungert best med det (med tanke på varmeutvikling&strømforbruk for eksempel). >Hei > > 1. Som sagt i tidligere mail. Maks som støttes er 1,7GHz > 2-3. Kontakt salg for kjøp/garantispørsmål > 4. Ingen merkbar forskjell på 1,5 og 1,7GHZ, vil jeg tro. > 5. Det er helt greit å skifte cpu selv. Har du problemer så ringer > du telefonsupport på tlf 67 11 68 82, og vi guider deg gjennom > det. > Lykke til med kjøp av ny prosessor, hvis du velger det. > > > Med vennlig hilsen >Dell E-postsupport, Norge Jeg tror nok 2.0GHz fungerer da jeg ikke har fått noe info som tyder på annet, tror ikke Dell tech har helt kontroll på dette. Du får forsøke å poste på Dell support forum, Notebook forums samt og høre med Dell tech support for å høre selv. Post når du får svar. Jeg tenkte å vente litt til prisen på 2.0GHz faller, syns den er for dyr nå. Mvh Frekkas Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 det går det jeg har prøvd en 1.8 med 2 mb cache det gikk bra det Hvilke maskin hadde du og når var den kjøpt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå