datageni Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) hva er dette monsteret for noe ? trenger man ikke noe mer som en vifte til denne? blir cpuen stabil virkelig av dette ? har forresten boxed vifte og er litt lei av den er det noe vits i å bytte ut ? 3,2 ghz socket 775 her er kjøleribben: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=305690&cks=PRL Endret 13. desember 2004 av deltaaaa Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Joda det bør vel monteres vifte på den der, monteres på siden hvis jeg ikke tar helt feil. Mener og at det er plass til 2 vifter, men dette er da strengt tatt ikke nødvendig. Boxed er helt ok hvis du ikke har planer om overklokking, bedre kjøling = kaldere CPU = bedre muligheter for klokking. EDIT: Den kjøleribba har og heatpipes, en slags minivannkjøling. Det er en væske som ligger nederest i kjøleren og når den når en viss temp. fordamper den og stiger opp i kjøleren hvor den blir nedkjølt og kondenserer og renner ned igjen. Skal visst være svært så effektivt. Endret 13. desember 2004 av Mr.Hamburger Lenke til kommentar
datageni Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 hva med støynivået ? noe å gå på når det gjelder forskjellen fra boxed og dette tårnet ? vet du hvilken vite som skal være på her ? 80 x 80 mm ? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 hva med støynivået ?noe å gå på når det gjelder forskjellen fra boxed og dette tårnet ? vet du hvilken vite som skal være på her ? 80 x 80 mm ? Lydnivået kommer helt an på hvilke vifter du kjøper og setter på ribba Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Altså, tilsvarende kjøler finnes på Micropplex, men med en 92mm vifte. Da kalt Silent Tower. Den har riktignok ikke kobberfinner såvidt jeg har sett på min, men kobber i bunn og heatpipene. Den er virkelig knallgod. Får min LGA775 2.8 til å ligge på ca 40 grader idle når den er klokka til 3.4 med volt som er 1.662 istedet for 1.385. Da også har jeg vifta omtrent på laveste innstilling, sidne jeg bruker fanmate i tillegg. Men den kan absolutt anbefales! Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvis jeg har Thermaltake Tower 112 pluss 2x PAPST 80x80x25mm vifte (47 kfm, 37db). Hva vil min P4 (s775) 3,4ghz ligge på idle da? Vil det være stor forskjell å ha forholdsvis svake vifte fra å ha 2x vifter av den kraften som disse PAPST viftene har? Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 hva er dette monsteret for noe ?trenger man ikke noe mer som en vifte til denne? blir cpuen stabil virkelig av dette ? har forresten boxed vifte og er litt lei av den er det noe vits i å bytte ut ? 3,2 ghz socket 775 her er kjøleribben: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=305690&cks=PRL kjøp deg en Thermalright xp-120 ribbe med en papst 120mm vifte, utrolig lydløst, og kjøler utrolig bra! Om du vil ha noe mindre så gå for XP-90, som støtter 80mm vifte. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Flyttes til luftkjøling. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Noen som vet hvor høyt det er mellom den platen som legges oppå CPUen, og selve kjøleribben? (Der hvor rørene er) Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Lurer på om Thermaltake Tower 112 kan plasseres sånn at viften blåser horisontalt (mot skriverport) på mitt hovedkort? MSI 865PE Neo2 PFISR Endret 1. mars 2005 av RCP-88 Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg kjøpte meg Tower 112 + 2 PAPST (37db) vifter. Jeg la på en fint lag med Artic silver og jeg forsikret meg om at Toweret sto midt oppå prosessoren. Jeg skrudde temmelig hardt igjen for å få press, men alike vel er min P4 3,4 ghz (LGA775) på 55-60 grader idle og da blåser viftene for fullt. Jeg kan like herlig ta overalt på toweret uten at det er varmt, i midten (der hvor heatpipes møtes) er det ikke mer enn 20-30 grader varmt. Jeg klarer også å få snikt en finger under den platen og da er jeg nesten borti siden av CPUen, men ikke varmt. Er virkelig kjernen av CPUen så varm uten at noe annet blir påvirket av det eller er BIOS måler unøyaktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå