Gå til innhold

alinux hvordan går det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er vitsen med aa sette opp en ny wiki naar man allerede har http://www.linuxguiden.no/?

Ikke et produkt av dette forumet, men vi kunne jo i utgangspunktet forke linuxguiden da den er GNU FDL :D

Mulig at det er litt slemt?

Hæ? Hva er denne "not invented here"-holdningen? Linuxguiden er et helt uavhengig prosjekt for å lage et utfyllende oppslagsverk for alle slags Linux-brukere. Dere kan sikkert være enige i at dette er en bra målsetning! Alle her er hjertlig velkommen til å bidra. Det er trist om man ikke klarer å fokusere kreftene fordi man trenger noe som er et "produkt" av et web-forum.

Lenke til kommentar

Sant, men motivasjon er viktig for dugnadsarbeidere, og jeg tror folk fra dette forumet hadde blitt mer interessert i å skrive dersom det i hvert fall var et samarbeid mellom hw.no og linuxguiden. Ikke fordi linuxguiden er noe negativt, men fordi folk på dette forumet har et nærere forhold til hw.no enn til linuxguiden.

Om jeg skriver til linuxguiden så skriver jeg (for min del) til en ukjent wiki jeg bare har hørt om, men om jeg skriver til en hw.no wiki så skriver jeg til noe kjent og kjært. Jeg sier ikke at dette er den ultimate løsningen, men et samarbeid hadde i hvert fall vært en motiverende faktor for meg om ikke andre ;)

Høres kanskje sært ut, men motivasjon er viktig.

Lenke til kommentar

slime mold får min stemme også!!! :)

det beste (for alle) må jo være at dette forumet henviser folk til linuxguiden.no samt bidrar der. forum er bra for å besvare sære ting som det ikke fins guider på fra før. Linuxguiden.no er genial for alle ferskinger som er villige til å lese hva andre kan før de kommer her og roper :)

Lenke til kommentar
Om jeg skriver til linuxguiden så skriver jeg (for min del) til en ukjent wiki jeg bare har hørt om, men om jeg skriver til en hw.no wiki så skriver jeg til noe kjent og kjært.

Jeg skjønner tankegangen, men det er ikke en rasjonell slutning. Dere er så klart velkomne til å forke Linuxguiden (her er databasedumpen for siste døgn, vær så god), og arbeidet dere gjør ville ha gavnet alle, fordi Linuxguiden ville brukt innhold fra deres wiki også (på samme måte som vi så langt har utvekslet innhold med norsk Wikipedia, i begge retninger), så sluttresultatet hadde vært en forbedring, men forbedringen kan komme uten alt ekstraarbeidet og uten å forvirre nybegynnere med enda flere like nettressurser.

Lenke til kommentar
Sant, men motivasjon er viktig for dugnadsarbeidere, og jeg tror folk fra dette forumet hadde blitt mer interessert i å skrive dersom det i hvert fall var et samarbeid mellom hw.no og linuxguiden. Ikke fordi linuxguiden er noe negativt, men fordi folk på dette forumet har et nærere forhold til hw.no enn til linuxguiden.

Om jeg skriver til linuxguiden så skriver jeg (for min del) til en ukjent wiki jeg bare har hørt om, men om jeg skriver til en hw.no wiki så skriver jeg til noe kjent og kjært. Jeg sier ikke at dette er den ultimate løsningen, men et samarbeid hadde i hvert fall vært en motiverende faktor for meg om ikke andre ;)

Høres kanskje sært ut, men motivasjon er viktig.

Enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvorfor ha en wiki i hw.no-nettverket? Linuxguiden.no er ikke mer ukjent enn dere gjør den til. Besøk den en gang for dagen, så skal vi nok tidsnok se at den blir kjent.

alinux.no kunne nok godt ha lenket mye til linuxguiden, og om jeg ikke tar helt feil, er vel itpro med i linuxguiden, er de ikke? Ta en kjapp telefon til drifter av linuxguiden og få i gang et samarbeid. Det er jo det alt handler om! Samarbeid.

Lenke til kommentar

linuxguiden er helt konge. Jeg har hvertfall lært mye derifra. men desverre er det noen ganger den ikke kan hjelpe - og når jeg da selv har funnet det ut skulle det hvert slik at en vanlig bruker kunne skrevet litt hva det var....

men men da ville det kanskje blitt jævlig mange ræva artikkler? og et lavt nivå...?

Lenke til kommentar

Angående Alinux.no, så ble dette prosjektet lagt på is av flere grunner, først og fremst manglende deltagelse, men også at nettverket ønsker å samle ting mest mulig. Dette var en av hovedmotivasjonene bak sammenslåingen av Windows.no, Programmer.no, Sourcecode.no og den da under planlegging Alinux.no.

Derfor peker også Alinux.no nå til Programmer.no, og dersom noen har lyst til å begynne å skrive Linux-artikler for oss, så er det bare å ta kontakt med meg via PM eller epost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...