Gå til innhold

Geeforce 2GTS oc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forrige skjermkortet mitt var Creative GeForce2 GTS 32MB DDR-SGRAM (Pure), og det hadde Infeon minne. Med standard kjøling oppnådde jeg 220/380mhz. Stabilt.

Asus V7700 Deluxe (GF2GTS) 32MB DDR-SGRAM kjører jeg stabilt på 232/372mhz. Tydelig at minnebrikkene på dette kortet ikke har samme kvaliteten. Men Asus hadde smekket på bedre kjøler enn Creative :)

Overklokking av GeForce2 GTS

Prosjekt GeForce2, del 2

Dere har vel ikke glemt å sjekke OK.no gutter?! :)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 18:50, [nicko] skrev:

Jeg har dette kortet (creative)

jeg har vannkjøling på gpu og kjører på 220*380

Dette gir meg 4801 3dmarks. Håper på 5000 med ramsinks... Burde vel ikke være umulig?

Jeg vil påstå at det er umulig ;d Greit nok at scoren øker en del med overklokking av minnet på disse korta. Men det øker ikke 200 poeng på noen fattige megahertz. Er det DDR-SGRAM på kortet, kan jeg love deg at minnet aldri når 400mhz. Den høyeste hastigheten produsentene har brukt DDR-SGRAM er nettopp 333mhz, som er standard farten på GF2GTS. Hele minnetypen stoppet der! Nyere utgaver av GF2GTS kan dukke opp med DDR-SDRAM, som greier høyere hastigheter.

Lenke til kommentar

Men jeg har jo klokket ram'en mer enn 333 før da uten noe ekstra...

Nå har jeg jo prosessorkjøleren på gpu (sperrer for 3 pci-plasser) og feite ramsinks på ram'en, så jeg tror det går greit...

Dere vet ikke om et eller annet program for å overvåke temperaturen da?

mvh Øyvind

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 14:25, akzj0n skrev:

Er det bare meg, eller gir overklokkingen av gpuen en bedre ytelse iforhold til overklokkingen av memoryen ? Iallefall i spill hos meg..

Spiller du i 16-bit farger har GPU mere å si.

RAM overklokking hjelper særlig hvis du kjører 32-bit farger..

Har nettopp tatt av kjølern på mitt Asus V7700 Deluxe (GF2GTS), renset med isopropanol, og smurt på arctic silver III. Satte kjølern på igjen (standard kjøler) og fullfører flere 3DMark tester ved 200/333 @ 249/366mhz :) Kjørte forresten minne på 372mhz før , som gikk fint i 3DMark, men i GTA3 fikk jeg masse irriterende artifacts, så jeg måtte klokke ned.

Nå fikk jeg 4576 poeng i 3DMark2001SE. Men kjører WinXP, i Win2K hadde jeg scoret noe høyere (snakker av erfaring), men gidder ikke skifte for å teste det akkurat.. ;p

TBIRD 'AXIA' 1333 @ 1543MHz 1,91V

CGK760 modded w/Enermax 80x80x25mm

KT7A-RAID rev1.1 w/Zalman Northbridge Gold

Asus V7700 Deluxe 200/333 @ 249/366MHz

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-06-08 01:35 ]

Lenke til kommentar

Jeg har et MSI Geforce 2 GTS med vanlig vifte

Har overklokket det til 240 420 uten at det henger seg. Spillte quake3 i mange timer, det flimret ikke engang. Jeg har to vifter som blåser på det. Det hjelper nok litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...