Mute Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Plutselig sluttet nettverksadapteren på hovedkortet mitt å fungere. Det lyser ikke når internettkabelen er plugget i. Jeg bruker nå et annet nettverkskort til å koble meg til internett, men vil helst bruke hovedkortet. Er det noen som vet hva dette problemet består av og hvordan du fikser det? Tusen takk! Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Høres ut for meg som om det integrerte nettverkskortet tok kvelden. Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Ligger den fortsatt på "device manager"? Lenke til kommentar
Mute Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Nei, den er borte vekk i device manager. Lenke til kommentar
capy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 se om den ikke er slått av i bios. Lenke til kommentar
Mute Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har sett rundt i BIOS, men ser ingenting som likner på Nettverkskort instillinger. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Legge inn Platform/nForce => Unified driver på nytt............ Lenke til kommentar
Mute Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Takk for tipset, jeg har prøvd dette og det virket ikke. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det ER i BIOS. Under integrated peripherals eller no sånt. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis jeg ikke husker feil er det mulig det er under Advanced->chipset settings->SB eller ca. noe slikt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Gjør Pc'en død . Dvs ta ut 220v fra PSU slik at +5v standby forsvinner fra hovedkortet. Ofte har onboard NIC gått i falsk dvalemodus . Dvalemodus blir vedlikeholdt av standby volten , og ved å fjerne den kan man ofte vekke til live en "død" NIC igjen . Hvis dette virker bør du gå på egenskaper på nettverks adapteret og fjerne haken ved "let computer put this in standby" . Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg hadde også problemer med dette en periode, og for meg viste det seg at jeg brukte en kabel som NIC'et ikke likte. Kabelen funket fint i gigabit-kortet mitt, men det lyste ikke eller noenting i det integrerte, og det løste jeg glatt ved å bruke en annen ledning. Rart? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå