Geir.s.o Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Skal bygge meg en vannblokk (eller kjøpe) til min T'bird 1,2, og lurer på hva som er bra.. Har det noen hensikt å ha "kjøleribber" inne i blokken, eller er det god nok varmeoverføring mellom blokken og vannet uten? Noen som har erfaringer med kryss borret blokk? Har et par ideer, enten en kryssborret blokk, en med fresede kanaler, med kjøleribber, eller et "tomt hus". Noen som har testet hvor effektiv varmeoverføringen er på de forskjellige typene? Hilsen Geir Lenke til kommentar
Angelou Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 jeg vil si en freset blokk er best. begrunnelse gidder jeg ikke skrive nå Lenke til kommentar
sigurdi Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Freset blokk er best, størst flate. Men er det nødvendig. :smile: Lenke til kommentar
Geir.s.o Skrevet 13. november 2001 Forfatter Del Skrevet 13. november 2001 Er det ikke større flate i en med kjøleribber, eller kjøle pinner? Slik dette bildet fra http://www.overclokcers.com viser: Lenke til kommentar
sigurdi Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Den var jo flott, men skal du lage den sjøl så må du frese. Men vil vannet nå gå forbi alle finnene, eller vil den gå letteste vei ut! Hvor stor strømning skal du ha, kan du risikere å få turbolens strømning med en slik ribbe? Dersom ja vil da kavitasjonen bli så stor at hele ribba blir spist opp etter en tid? Men er det nødvendig. :smile: Lenke til kommentar
Geir.s.o Skrevet 14. november 2001 Forfatter Del Skrevet 14. november 2001 Har tilgang til et mekanisk verksted, så fresing etc går bra. :smile: Får vel lage en med kanaler da, så får man se om den fungerer bra.. Skulle hatt en CNC fres til det, men man må vell klare seg med en vanlig mauell en. Noen som har et bra oppsett på å få kjøleveska ned til ca +10C? Vil ikke bruke peltier rett på CPU, samtidig som jeg ønsker god kjøling til andre komponenter.. [ Denne Melding var redigert av: geir.s.o på 2001-11-17 12:27 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå