ggp Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Ble den nye designen bedre ? Gamle Nye Jeg syntes selv den gamle var litt mer massiv, men det skal jeg fikse på den nye... (banner skal jeg fikse) Den nye har ikke bugs når du gjør browseren mindre Hvilken er best ? (ps: de er ikke ferdige som sagt) Endret 12. desember 2004 av ggp Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Fortsatt en heeeev med div elementer.!! huff.. Lenke til kommentar
toss Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) tror det er lettere å uttale seg når du får gjort litt mer på de.. EDIT: det jeg mente er at det er fortsatt så mye som må gjøres at det er vansklig å sammenligne nå. ingen av sidene gir et ordentlig inntrykk av hvordan de vil bli etter litt mer arbeid.. Endret 12. desember 2004 av toss Lenke til kommentar
ggp Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Dere sier: 'For mange Divs, huff' eller noe sånt... Hvordan reduserer jeg på dem da ? Lenke til kommentar
toss Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Dere sier: 'For mange Divs, huff' eller noe sånt...Hvordan reduserer jeg på dem da ? du bruker divs på samme måte som tables.. lær deg ordentlig css, og lag siden på riktig måte... edit: koden din er forresten noe av det verste jeg har sett.. glem hele denne siden, lær deg css og begynn på nytt.. www.htmldog.com Endret 12. desember 2004 av toss Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Å herre der var en bråte med div's ja! Tror du burde fulge toss sitt råd og lære deg html og css sjikkelig Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei sorry hvis du føler at vi gir deg veldig harde fakta, men det er egentlig ment som god kritikk..!! ANbefaler at du lærer deg dette språket før du lager noe. Noe som er morsomt er å teste ting ut, ikke vær redd for å feile.. det er nettopp det man lærer av.!!! Håper du lykkes og kom gjerne tilbake igjen for en ny kritikk.!! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Litt av en kode, det der ja Skriver du for hånd eller lar du et program gjøre det for deg? Kan ikke helt forestille meg at f.eks Dreamweaver lager sånn kode i WYSIWYG Lenke til kommentar
ggp Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Med det samme jeg er i gang, vet dere hvordan jeg setter en text i 'middle' posisjon... Jeg kan denne: vertical-align: middle; som jeg la inn her: #content { ... ... ... } ... Men det virket ikke Hva er galt, eller er det en annen kommando Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 text-align: center; om jeg husker rett Lenke til kommentar
ggp Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Da blir den på midten av DIven ... Men nå tenkter jeg på høyden osv ... Kommer ikke helt på hva det heter, vertikalt eller noe sånt Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Du kan jo sjekke denne siden: http://www.aspekt1.net/ms/dev/vertical-align.html Jeg har ikke prøvd så mye på dette men jeg gjorde følgende i CSS: #black { width: 100%; display: table; background-color: #000; color: fff; padding-top: 10px; padding-bottom: 10px; height: 20px; } og HTML ser slik ut: <div id="black">Hei hei</div> Endret 13. desember 2004 av funkweb Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hmm, hvorfor har du så mange divs? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) det var fasinerende kode!! aldri sett så mange div's brukt på den måten! hvorfor har du egentlig 4 lag med divs? trenger bare 1.! og hva er det med deg å style1, style2 :S klassene burde ha navn som sier noe om dem. edit imponert over at det faktisk vises riktig! Endret 13. desember 2004 av orsus Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Scroll opp og ned, prøv! Det gir et fint mønster, yey! Ok, nå var jeg barnslig. Fargene er ikke pene, ellers var det vel helt greit med tanke på utseende. Padding både her og der må også til. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Nå fikk jeg til det med 'middle' posisjon Men ... Jeg syntes teksten som er inni en DIV blir liksom inni borderen, sett på andre hjemmesider og der er teksten plasert perfekt til høyre uten å kresje med borderen... Hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) p { margin: 10px; } f eks.. sett at du har teksten din i avsnitt (<p>) da Endret 13. desember 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Tror du misforstår dette med at divs kan brukes som tabeller. Denne kodesnutten, som jeg er sikker på at du kjenner igjen: <table> <tr> <td>Tekst 1</td> <td>Tekst 2</td> </tr> </table> .. bør erstattes med: <div> <div> <p>Tekst 1</p> <p>Tekst 2</p> </div> </div> Ehm .. dårlig forklart. Det jeg mener er enkelt og greit at du må slutte å erstatte samtlige elementer som du kjenner fra tabeller med divs. Med divs trenger du ikke skrive inn like mange elementer. Forstått? Endret 13. desember 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 og i det eksempelet der trenger du ikke 2 divs engang men man har somregel en div ytterst som binder alle de andre sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå