Gå til innhold

For dårlig strømforskyning?

Error1

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få startet pc'en, og lurer på om det kan være for svak strømforsyning.

Jeg har et msi k7t pro2-ru kort, athlon 1700, gf4 4200, og to disker (ibm og seagate). Når jeg skrur på strømmen så kommer det ofte loddrette "color-bars" på skjermen som ikke forsvinner før jeg skrur av og på igjen. (restart fungerer ikke) Noen ganger holder det ikke å skru av og på en gang heller, men må holde på slik en 3-4 ganger.

Jeg har et chieftech kabinett med 340W strømforsyning, og mener dette burde holde...

edit:

Det skal sies at maskinen er skikkelig stabil når den først kommer opp, og kan kjøre benchmarks, spill, og generellt alt over lange perioder uten bugs.

[ Denne Melding var redigert av: Error på 2002-06-03 18:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har vært sånn før, men bare unntaksvis. Trodde det var skjermkortet, så jeg skifta det nettopp. Da ble det værre...

jeg skjønner ikke hva det kan være, da den kjører stabilt ellers. Kun oppstarten som er trøbbelet.

Av og til kommer de color-barene, men jeg hører at win2000 loades i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Jeg har den nyeste biosen, så det kan ikke være problemet. Driverne skulle ikke ha noe å si, da jeg fra første sekund får disse color-barene. Det må derfor være hardware-feil...

Har strippet alt, tom skiftet minne uten resultat.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 19:09, Error skrev:

Jeg har den nyeste biosen, så det kan ikke være problemet. Driverne skulle ikke ha noe å si, da jeg fra første sekund får disse color-barene. Det må derfor være hardware-feil...

Har strippet alt, tom skiftet minne uten resultat.

har du clear cmos etter bios oppdateringen,instaler sp2 om du bruker win2k.

Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp skaffet meg et Geforce 4 Ti 4600, og jeg også fikk problemer med skjermbildet. Kom rare tegn og slikt. Og ikke bare i Windows, også i bios. Jeg gikk til der hvor jeg kjøpte kortet og sa at det måtte være defekt. De testet det der og fant ut at det var defekt. Nå får jeg et nytt. Kanskje det er noe slikt i veien med ditt skjermkort? Eller kanskje det er HK-et?

Abit KR7A-Raid

AMD Ahtlon XP 1900+

512 MB DDR RAM

MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB

Creative Audigy Player

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå

Voodoo 3 3000 AGP (Snart Geforce 4 Ti 4600)

WinXP Pro, BKK 10Mbit/10Mbit

[ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-06-03 19:27 ]

Lenke til kommentar

mnja... jeg hadde jo dette problemet med mitt gamle gf2 mx også, men da mye skjeldnere. Det er derfor jeg mistenker strømforskyningen da problemet ble verre når jeg skiftet til gf4 som jo trekker mer strøm.

Lenke til kommentar

trodde det var en kjent feil med k7t-266 pro-ru

og gf4. det høres akkurat ut som det problemet du har. etter hva jeg har fått med meg er det ikke mye å gjøre. tror bare du bør bytte hk eller skjermkort.

som sagt kanskje det finnes en fiks nu, men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Colin: Jeg har et Gainward GF4 XP 4200 kort. Jeg hadde det samme problemet med mitt gamle Gainward GF2 mx også, men mye sjeldnere.

Jeg også har hørt om problemene med GF og dette hovedkortet, men ble "forsikret" av komplett (ja, jeg burde tatt hintet) at dette gjaldt GF MX kortene, og ikke TI serien.

Må vel bytte hovedkort da... skjønner bare ikke at alt er 100% stabilt når jeg først får opp maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...