SmoPe Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei, har fått tak i en gammel laserprinter OKIPAGE 16N med et nettverkskort, lurte på om det er mulig å koble denne til pcen min med en krysset kabel, når jeg gjorde det så skrev printeren ut en hel del opplysninger om tcp/ip osv. Jeg prøvde å pinge ipadressa, men ikke noe svar. Det står og at kabelen er koble ifra på pcen min. Hadde håpet å slippe å bruke lpt1-porten. Ser fram til svar på denne lille nøtten. Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ikke utenkelig at skriverens nettkort bare takler 10 Mb/s. Viss du setter PCens nettkort til å kjøre 10 Mb/s så bør du kunne koble deg til printeren med en krysset kabel. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Tror jeg har fått installert skriveren rett på pcen, problemet er at de ikke ser hverandre. Har som sagt koblet de via en krysset kabel, men når jeg setter den i så lyser det hverken i netterverkskortet på pcen eller på nettverkskortet i skriveren, så noe er feil vil jeg tro. Er litt usikker på hvordan jeg kan sette opp nettverket slik at det blir rett. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Tror jeg har fått installert skriveren rett på pcen, problemet er at de ikke ser hverandre. Har som sagt koblet de via en krysset kabel, men når jeg setter den i så lyser det hverken i netterverkskortet på pcen eller på nettverkskortet i skriveren, så noe er feil vil jeg tro. Er litt usikker på hvordan jeg kan sette opp nettverket slik at det blir rett. Du har vel satt fast ip på skriveren og pcen? Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 ja jeg har det, men uansett så skulle det jo blinket litt i skjermkorta når jeg koblet de til og ikke stått at kabelen var frakoblet på pcen. Vet noen hvor jeg får toner til en så gammel printer. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Og de er på samme subnet? Toner får du kanskje på binders? Søk ellers på nettet (google?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå