Gå til innhold

Koble printer til med krysset kabel?

Anbefalte innlegg

Hei, har fått tak i en gammel laserprinter OKIPAGE 16N med et nettverkskort, lurte på om det er mulig å koble denne til pcen min med en krysset kabel, når jeg gjorde det så skrev printeren ut en hel del opplysninger om tcp/ip osv.

Jeg prøvde å pinge ipadressa, men ikke noe svar. Det står og at kabelen er koble ifra på pcen min.

Hadde håpet å slippe å bruke lpt1-porten.

Ser fram til svar på denne lille nøtten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har fått installert skriveren rett på pcen, problemet er at de ikke ser hverandre. Har som sagt koblet de via en krysset kabel, men når jeg setter den i så lyser det hverken i netterverkskortet på pcen eller på nettverkskortet i skriveren, så noe er feil vil jeg tro. Er litt usikker på hvordan jeg kan sette opp nettverket slik at det blir rett.

Lenke til kommentar
Tror jeg har fått installert skriveren rett på pcen, problemet er at de ikke ser hverandre. Har som sagt koblet de via en krysset kabel, men når jeg setter den i så lyser det hverken i netterverkskortet på pcen eller på nettverkskortet i skriveren, så noe er feil vil jeg tro. Er litt usikker på hvordan jeg kan sette opp nettverket slik at det blir rett.

Du har vel satt fast ip på skriveren og pcen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...