ViVentis Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei! Jeg trenger sårt et bra antivirusprogram, er jo ikke noe problem egentlig men det må være gratis. Noen som har noe å anbefale? -Gjerne legg ved en link... Kan jo sikkert få tak i "tjuvkopier" av norton osv, men får vel ikke oppdatert det osv da? Takk! Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Les innlegget mitt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=339549&hl= Jeg har prøvd avg (grisoft) og den funket i alle fall greit for meg, nå er den ute i ny og bedre versjon også (7.0). Ellers skal avast også være ok. Bitdefender likte jeg ikke noe særlig... Endret 12. desember 2004 av erikindre Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 http://www.alwil.com/en/default.asp Kan anbefale avast Har brukt det i ca 1 år har tatt alt av virus hittil Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Er disse bra å bruke gratis da? Med tanke på oppdateringer og slikt? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Avast er bra... kan anb. men suger ressurser... bruker selv AVG da det bruker mindre ressurser.... Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Er disse bra å bruke gratis da? Med tanke på oppdateringer og slikt? Jepp, helt greie. Oppdatert jevnlig. Kanskje ikke like ofte som de beste (og dyreste) alternativene, men mer enn godt nok til hjemmebruk! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Får selv "gratis": Norman : Av banken SpareBank1 (sjekk nettbank sidene) Norton: Telenor ADSL Liker bedre AVG da spes. Norton SUUUUUGER ressurser... Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Får selv "gratis":Norman : Av banken SpareBank1 (sjekk nettbank sidene) Norton: Telenor ADSL Liker bedre AVG da spes. Norton SUUUUUGER ressurser... Har du testet ut Norman? Jeg anbefaler det på det sterkeste, bruker lite ressurser og er nok hakket bedre enn AVG. Jeg må uansett si at jeg er litt oppgitt over at mange bruker så mye penger på antivirus når det finnes flere gratis alternativer. Jeg har full forståelse for at bedrifter der sikkerhet er kritisk ønsker et trygt alternativ med god support, men jeg tror mange hjemmebrukere kan klare seg like godt med et gratis alternativ som i 98% av tilfellene gjør en like god jobb. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Flyttes: Antivirus er progamvare, derfor skal slikt i programvarekategorien (eller sikkerheits kategorien som eit alternativt, alt om hardware er hardware ikkje software) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Får selv "gratis":Norman : Av banken SpareBank1 (sjekk nettbank sidene) Norton: Telenor ADSL Liker bedre AVG da spes. Norton SUUUUUGER ressurser... Har du testet ut Norman? Jeg anbefaler det på det sterkeste, bruker lite ressurser og er nok hakket bedre enn AVG. Jeg må uansett si at jeg er litt oppgitt over at mange bruker så mye penger på antivirus når det finnes flere gratis alternativer. Jeg har full forståelse for at bedrifter der sikkerhet er kritisk ønsker et trygt alternativ med god support, men jeg tror mange hjemmebrukere kan klare seg like godt med et gratis alternativ som i 98% av tilfellene gjør en like god jobb. De er kun gratis for enkeltpersoner.... ikke bedrifter Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 De er kun gratis for enkeltpersoner.... ikke bedrifter Joda, stemmer nok det, men som jeg sa tenker jeg først og fremst på hjemmebrukere... Lenke til kommentar
kimare Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Avast er bra... kan anb. men suger ressurser... bruker selv AVG da det bruker mindre ressurser.... hvordan sjekker man at programmet suger ressurser? er det en annen måte å sjekke enn: ctrl+alt+del og prosesser? kan det stemme at det bruker 25 mb minne sånn cirka? hvor mye bruker avg og nod32 (som veldig mange anbefaler)? er det noen som har prøvd og har noe å si om Zonealarm with Anitvirus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå