Aderlig Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg tjener / får penger hele tiden. Men nå skal jeg kjøpe en helt ny PC, siden den gamle kan brenne! Jeg har ingen penger som jeg kan ta av, og jeg tenker at jeg skal spare i hele sommerferien. Men problemet er: Jeg greier ikke å spare! Jeg bruker opp pengene på surr og tull med (nesten) en gang jeg får dem! Det er jo ikke så bra... Derfor lurer jeg på om noen har noen bra "spare-tips" til meg? F.eks: Legge pengene i en forseglet sparegris av stål (jeg kommer nok til å kverke denne etter en uke...) [ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-06-03 18:04 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Kjøp pc'en på avbetaling av et firma som krever inn ubetalte avdrag med knipetang. Da skal du nok lære å spare litt Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 18:04, Aderlig skrev:Men problemet er: Jeg greier ikke å spare! Jeg bruker opp pengene på surr og tull med (nesten) en gang jeg får dem! Det er jo ikke så bra... la meg tippe... moppa di? sett det inn på en konto du ikke har tilgang på uten en eller annen underskrift :wink: eller du kan unngå å ha cash, visa eller lignende. :smile: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Kanskje det er mulig å opprette en konto i banken der du kan sette inn lønna di og som ikke kan "åpnes" etter la oss si 3 måneder. Eller du kan gi pengene til mamma slik at hun kan ta vare på dem for deg Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Å spare penger er 100% umulig. Har selv prøvd ca 1000 ganger, men resulterer bare i at jeg kverker "kassa" etter 1 uke eller.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå