Gå til innhold

Fotografering til webbutikker o.l

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde meg litt på dette og tok å teipet sammen noen vanlige hvite papirark og brukte som bakgrunn, la deretter fotoobjektet, i dette tilfellet mitt gamle speilrefleks, oppå arket og tok bilde med blitz.

Slik ble resultatet:

Ser bra ut! hva slags kamera er dette bildet tatt med? speilrefleks til 50 lønninger?

Lenke til kommentar

Har selv tagit produktbilder, og blev anbefalet at bruge macro objektiver i 90-105mm, hvis objekter der skulle fotograferes var for eksempel: kamera udrustning, og andre ting i samme størrelse,..også hardball/softguns etc ;)

I mini fotobøger er billeder af produkter alle taget med 100mm macro.

Til meget små objekter (5-15cm), har jeg brugt en Clouddome.. www.clouddome.com

Denne giver et hvidt lys rundt om dome'n,..perfekt til for eksempel mobiltelefon/udstyr, smykker, coins etc. Her kan et 50mm macro bruges, da man skal tæt på,.. kamera er monteret på clouddome ca 15-20 cm over objekt.

Lastolite gør også en slags dome,..hedder cube, kan købes i flere størrelser :)

Bruger mest 2 højest 3 lys/lamps, og en hvid/lightgrey baggrund. Skal passe på med for mange lamps, da det også giver flere skygger/shadow-parts :(

Nu da det er Jul, kan man faktisk bruge bagsiden af jul - indpaknings papir, hehe ;-D Dette er vanligt lys-grey.

Eller et stykke hvidt/lyst carton/paper.

Nogen af mine produktbilleder kan ses hvor jeg arbejder :

www.nextlink.to (se under pictures i roll down menu i support)

Vores produkter er meget små headsets,.. jeg designer disse, og tager også fotos af dem ;)

De fleste billederne der er taget med mit gamle kamera, Sony DSC-F717,..og nogle stykker med mit nye EOS20D med 17-40mm, ikke optimalt, men havde ikke macro der.

vh Jan

Endret av jh67
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...