Grandlizzard Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har ett Fujifilm 5100 (samme som 5500) lurer på hvordan man får de beste bildene av gjenstander mot hvit bakgrunn. Må man rett og slett photoshoppe det? Eksempl: hva bør jeg gjøre?? ta bilde på "Bluescreen" og photoshoppe det? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Du kan f.eks bruke en slik: http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11410 eller fotografere det mot en jevnt belyst bakgrunn med stor kontrast til objektet du fotograferer som er enkel å fjerne i photoshop. Endret 12. desember 2004 av froggyler Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Prøvde meg litt på dette og tok å teipet sammen noen vanlige hvite papirark og brukte som bakgrunn, la deretter fotoobjektet, i dette tilfellet mitt gamle speilrefleks, oppå arket og tok bilde med blitz. Slik ble resultatet: Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Og ved bruk av flere lyskilder så slipper man nok de skyggene som er på mitt bilde. Her er noen tips hvis man ikke har råd til lamper og utstyr til 10.000kr: http://camerajim.mrhtml.us/camerajimstips.htm Lenke til kommentar
Grandlizzard Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Prøvde meg litt på dette og tok å teipet sammen noen vanlige hvite papirark og brukte som bakgrunn, la deretter fotoobjektet, i dette tilfellet mitt gamle speilrefleks, oppå arket og tok bilde med blitz. Slik ble resultatet: Ser bra ut! hva slags kamera er dette bildet tatt med? speilrefleks til 50 lønninger? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ser bra ut! hva slags kamera er dette bildet tatt med? speilrefleks til 50 lønninger? hehe, nei, men en speilrefleks til en slump skattepenger jeg fikk tilbake EOS 300D Lenke til kommentar
jh67 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Har selv tagit produktbilder, og blev anbefalet at bruge macro objektiver i 90-105mm, hvis objekter der skulle fotograferes var for eksempel: kamera udrustning, og andre ting i samme størrelse,..også hardball/softguns etc I mini fotobøger er billeder af produkter alle taget med 100mm macro. Til meget små objekter (5-15cm), har jeg brugt en Clouddome.. www.clouddome.com Denne giver et hvidt lys rundt om dome'n,..perfekt til for eksempel mobiltelefon/udstyr, smykker, coins etc. Her kan et 50mm macro bruges, da man skal tæt på,.. kamera er monteret på clouddome ca 15-20 cm over objekt. Lastolite gør også en slags dome,..hedder cube, kan købes i flere størrelser Bruger mest 2 højest 3 lys/lamps, og en hvid/lightgrey baggrund. Skal passe på med for mange lamps, da det også giver flere skygger/shadow-parts Nu da det er Jul, kan man faktisk bruge bagsiden af jul - indpaknings papir, hehe ;-D Dette er vanligt lys-grey. Eller et stykke hvidt/lyst carton/paper. Nogen af mine produktbilleder kan ses hvor jeg arbejder : www.nextlink.to (se under pictures i roll down menu i support) Vores produkter er meget små headsets,.. jeg designer disse, og tager også fotos af dem De fleste billederne der er taget med mit gamle kamera, Sony DSC-F717,..og nogle stykker med mit nye EOS20D med 17-40mm, ikke optimalt, men havde ikke macro der. vh Jan Endret 13. desember 2004 av jh67 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå