Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internetten detter ut pga ruotern!

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk meg router her for litt siden, etter at jeg har kjørt uten, og med firewall på alle pcene. Har i tider her detti ut og inn av internetten HELE tiden. Dette er ganske så irriterende når jeg sitter på msn eller laster ned ting. Med en gang jeg har logga av msn, så kommer den på igjen, så det betyr jo at internetten så vidt er borte.

Før, da jeg kjørte uten router, datt internetten så og si aldri ut! Sitter med en linux boks utenfor routern, og den mister aldri internetten. Så derfor må det være noe galt med routern.

Har en "CNet Internet Broadband Gateway CNIG914 - ruter", slik som denne.

Har prøvd å restarte og resete routern tusenvis av ganger, uten at det hjelper.. Så hva er problemet?

Har sett etter nyere firmware, men den som ligger inne er nyere enn den som ligger på CNet sine sider.

Noen ideer om hva som kan være galt?

Søstra mi sa til faren min at det var internetten som datt ut, så da blir det Bluecom 3000/640 internett istede... :innocent:

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LaStrada: Det er en elendig ruter du har kjøpt deg. Det er rett og slett ingen mulighet og fikse problemet. Kjøp ny ruter.

Hvorfor sier jeg det? Jo, fordi jeg har akkurat samme ruter liggende i en eske her.

Hadde samme problem, og klarte aldri og fikse problemet. Lever den tilbake til komplett hvis du har den muligheten.

Lenke til kommentar
LaStrada: Det er en elendig ruter du har kjøpt deg. Det er rett og slett ingen mulighet og fikse problemet. Kjøp ny ruter.

Hvorfor sier jeg det? Jo, fordi jeg har akkurat samme ruter liggende i en eske her.

Hadde samme problem, og klarte aldri og fikse problemet. Lever den tilbake til komplett hvis du har den muligheten.

Mkay... Bestilte den riktignok fra norek.. Bedrifter :thumbup:

Men alle har vel reklamasjonsrett, selv bedrifter? Routern fungerer ikke slik som forventet / er delvis defekt, så derfor skal jo dette gå på reklamasjon. Noen andre routere som er BEDRE, helst en smule billige hos komplett / norek?

Edit:

Koster uannsett ikke så mye, så er ikke så stor krise om jeg ikke får ny :p

Betalte litt over 200 for den, men er noen sure kroner :cry:

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Kjøp en Linksys, eller ZyXEL. De er begge gode merker, og tror alle modelene deres slår den Znet routeren ;)

Og hvor får jeg tak i disse? Så at netshop hadde noen trådløse, men jeg trenger en ikke-trådløs router, siden jeg allerede har et akksesspunk her (bruker det kun på laptoppen + at søstra mi bruker det).

Lenke til kommentar

Det virker som om det var den trådløse som var skyld i problemet. Fant det ut pga at internetten datt ut kun når det trådløse og kabel-nettverket (der jeg sitter) var i bruk. Det jeg gjorde var bare å sette det trådløse akksesspunktet opp slik at det også fikk IP fra DHCP-servern, altså routern. Før var ip-en 192.168.0.50 eller noe sånt. Satte også alle IP-ene til faste, ikke dynamiske på routern... Da funka det :D

Alt dette tok meg maaaaange timer, før jeg fant den riktige "kombinasjonen" for at det skulle funke! Dette var det siste jeg skulle prøve (typisk :mad: ) før jeg skulle gi opp.... Men men. Den hjalp meg med å få 3000/640 linje istede for 1024/256 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...