Gå til innhold

Problemer med å se og rippe dvd filmer


White Fox

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg putter en film i cd'rommen har den som oftest følgende filer. Det er altså ingen audio filer. Når jeg prøver å se en av vidio filene i f.eks bsplayer får jeg bare lyd og ikke noe bilde.

 

Når jeg skal rippe cd'en får jeg bare opp med omtrent de samme filene jeg startet med. Fortsatt uten lyd.

Hva er det jeg gjør feil?? Er jeg helt ute å kjører?

 

Setter pris på litt hjelp.

 

og... Dette er bare backup til eget bruk.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du skriver først at du mangler bilde, så skriver du at du mangler lyd.

jeg tror du mangler lyd og det er fordi du mangler kodek for det lydformatet som er på filmen din.

i audio-ts skal det ikke være noen filer. denne mappa er til dvd-audio som er rene audio plater. litt som cd med flerkanals lyd.

 

rip i vei med dvd shrink, og spill av med mediaplayer. skaff deg en kodek pakke til mp, så får lyd også.

Lenke til kommentar
du skriver først at du mangler bilde, så skriver du at du mangler lyd.

jeg tror du mangler lyd og det er fordi du mangler kodek for det lydformatet som er på filmen din.

i audio-ts skal det ikke være noen filer. denne mappa er til dvd-audio som er rene audio plater. litt som cd med flerkanals lyd.

 

rip i vei med dvd shrink, og spill av med mediaplayer. skaff deg en kodek pakke til mp, så får lyd også.

Ok.. takk skjønner nå..

 

skal fikse en annen meiaplayer og kodek så skal det nok gå:-p

 

Ja.. var skrivefeil.. Er lyd jeg mangler.

Lenke til kommentar

Dvdshrink er ikke å anbefale. (Tror ikke du ripper med Dvdshrink heller)

Skal du ta back-up av dine filmer mens det er lov så anbefaler jeg "Dvd Decryper" husk å sett i IFO mode. Ripp filmen uten det ubrukelige ekstrameterialet. Deretter bruker du programmet AutoGK til å lage en avi-fil. Dette er et veldig bra og automatisert program som gir utrolige resultater.

 

For mer info sjekk ut Doom9.net

Lenke til kommentar

DVD Decrypter er et bra program det, men jeg kan ikke helt se fordelen med å bruke det fremfor DVD Shrink. Kanskje rikkmund vet? Hvis noen kjenner svakheter i programmer så er jo fint om de vil dele sine erfaringer med oss andre.

 

Men det vil vel uansett være en smaksak om man liker det ene eller andre programmet.

 

Men poenget her var å ta backup av en dvd-film. Vil noen da fortelle meg vitsen med å lage en avi-fil. Er ikke det for å kunne komprimere til mpeg-4 divX ? Det er isåfall en dårlig backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...