Gå til innhold

trenger STARTUP floppy til XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trenger startup floppy til windows XP. Og nei, jeg mener ikke de vanlige som ligger på M$ sine sider som booter opp instalen. Jeg har allerede windows liggende på en disk, men noe er galt og den vil ikke boote disken. Så derfor skal jeg prøve å boote disken fra en floppy... noen?

jeg skjønner ikke helt hva som er galt eller hva du vil gjøre, men hvis det er slik jeg tror, så er xp-installasjonen din gått til helvete. right?

sett da inn xp-cd og pass på at cd-rom er første boot device. boot så på xp-cd og følg instruksene for å installere xp på nytt på samme disk (c:\, tipper jeg), da vil du få spørsmål om å reparere installasjonen du allerede har liggende på den disken. gjør dette, og alt vil bli bra! god jul. :)

Lenke til kommentar

Jeg har det vondt og føler meg misforstått... en gang til:

Jeg har PC1 (P3 400Mhz) som jeg ønsket å blåse litt liv i. Jeg kapra derfor CDRommen fra PC2 (AMD 2500) for å instalere Windows XP på den. Dette funke ikke sidne jeg hele tiden får meldinga: "Cannot boot from cdrom - code: 5" på PC1. Derfor flytta jeg CDRommen tilbake til PC2 og tok med hardisken og. Så instalerte jeg Windows på PC2 (altså på Hardisken til PC1). Når jeg da flytta tilbake hardisken til PC1 (etter å ha instalert windows på PC2 fordi PC1 ikke kunne lese cden) vil den ikke boote fordi den sier at ntldr mangler... jeg TENKTE at jeg kunne snike meg utenom denne om jeg bota hardisken VIA en floppy.

Valgte floppy siden PC1 ser ut til å ha noen små problemer med å boote fra cdrom. Hva det angår vet jeg ikke, bare har skjedd meg ofte at diverse PCer booter med noen CDRoms og noen ikke.... rar greie. MEN POENGET VAR.... trenger den floppyen liksom!

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Jeg kapra derfor CDRommen fra PC2 (AMD 2500) for å instalere Windows XP på den. Dette funke ikke sidne jeg hele tiden får meldinga: "Cannot boot from cdrom - code: 5" på PC1.

hvis jeg ikke tar helt feil så betyr dette enten at xp-cden er korrupt eller at bios sliter med cd-rom. sjekk at din xp-cd er bootbar, hvis den er det kan du prøve å oppdatere bios på pc1. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...