McLuddis Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei Vi er fire venner som bor ca 250 meter fra hverandre, med fri sikt mellom leillighetene. (se illustrasjon) Også lurer vi på hvordan vi på billigste måte kan få til dette. Dere får unnskylde mine paint ferdigheter På forhånd takk Lenke til kommentar
barton Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Bruk f.eks 2 stk DWL-2000AP+ og 2 stk ANT24-1800 antenner. Da vil dere få opp 54 Mbit trådløst. Effektift ligger det på noe under 20 Mbit i overføringshastighet..... Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Bruk f.eks 2 stk DWL-2000AP+ og 2 stk ANT24-1800 antenner. Tja, har du noen linker til de aktuelle produktene. Eller produsentnavn... Litt av poenget er at det skal være billig. Vi har to wlan kort, to switcher, en gammel pc og mange meter nettverkskabel til rådighet også... Kreativitet er høyt verdsatt for å si det sånn Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 DWL = Dlink WireLess www.dlink.no Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Tja, har du noen linker til de aktuelle produktene. Eller produsentnavn... Litt av poenget er at det skal være billig. sikkert ikke dumt å prøve f.eks. prisguiden her. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ta av entenna på routeren og plasser en slik: http://wlanfactory.com/catalog/product_inf...b0136d8ba9e5662 jeg bruker den i et stort hus, men da jeg testet den på nettverkskortet mitt fikk jeg inn en høyskole ca 2km unna, så jeg antar den burde gjøre jobben sin:) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hvis dere kjøper en Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware fungerer den godt i et slikt nettverk (pris ca 550 pluss frakt). Den kan brukes i WDS+AP mode og da får man trådløs link, trådløs aksess lokalt og kablet nett lokalt. Hvordan man skal sette opp et slik nett og hvilke antenner man kan bruke avhenger av hvordan husene ligger i forhold til hverandre. wlansupply.no har gode antenner til OK pris (600.- for flatpanelantenne + pigtail for noen hundre kr). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå