FleshEater Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har akkurat lastet ned Mandrake, men jeg kommer meg ikke på nettet regner med at det er netverksproblemer (Netverkskortene mine er integrert i hovedkortet) En kammerat av meg har akkurat innstalert Mandrake, bare at hos han funket nettet. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har akkurat lastet ned Mandrake, men jeg kommer meg ikke på nettet regner med at det er netverksproblemer (Netverkskortene mine er integrert i hovedkortet) En kammerat av meg har akkurat innstalert Mandrake, bare at hos han funket nettet. Du kan prøve å gå inn i Mandrake Control Center, velge network og gå gjennom oppsettet på nytt. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det er mulig du må installere drivere selv. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det er mulig du må installere drivere selv. Neppe... De fleste nettverkskort er godt støttet, spesielt integrerte. Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Hm. Jeg prøvde på nytt, men ser ikke ut til å hjelpe. Er ikke sikker på at jeg gjør det rett da, er jo helt grønn i linux. Men det første som skjedde når jeg logget på var at hele systemet hang seg opp. Det har sjedd noen ganger før, en gang når jeg skulle innstalere et program, å en gang når jeg skulle gå gjennom netverksguiden sånn som nå. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Kva for chip køyrer hovudkortet ditt? Ta ein "lspci -v" som root og kopier output om nettverkskortet her. Endret 13. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvilken ISP har du? Kan det være at du har Telenor, og kompisen har en annen? Vet at Telenor kan være litt sær å få til (med oppringing osv). Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Okey, kanskje spørsmålet burde vore stilt før. Er det å få kontakt med internett som er problemet, eller funker ikkje nettverket heller? Ta ein "ifconfig" som rootog sjekk om du har ethX (f.eks eth0). Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har tele2 (1024/128). Skal sjekke kommandoene, men må inn i linux først. Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Hvordan logger man inn som root? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har tele2 (1024/128). Skal sjekke kommandoene, men må inn i linux først. Rart, Tele2 har alltid fungert prikkfritt her. Er vel noe galt med nettverkskortet ditt, da. Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg fikk til nettet når jeg innstalerte suse 9.0 Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Men tar gjerne imot tips på hvordan å få netverket i mandrake til å virke. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Du må ikke aktivere nettverkskortet da? I Mandrake så finnes det sikkert et grafisk grensesnitt hvor du kan sjekke innstillingene? Sjekk om du finner noe der som omhandler aktivering av nettverkskortet. For å logge inn som root: Logg først inn som deg selv (regner med at maskinen booter direkte opp i X), og trykk Ctrl+Alt+F2. (Ctrl+Alt+F7 for å komme tilbake til X) Lenge siden jeg testa Mandrake, men jeg mener å huske jeg plundra med tilsvarende. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 dette er jo et uber-enkelt/lettvint problem: men har du prøvd med 10.1? Kjernen har hoppet fra 2.6.3 til 2.6.8, og det er jo der driverstøtten er lagt inn Så det kan kanskje helpe å prøve med 10.1. Du kan enten ta en liveupgrade via ftp, eller ved å laste ned CDer/DVD. Lenke til kommentar
FleshEater Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg skal prøve å laste ned v10.1,det er ennå en beta men det kan være det samme så lenge jeg får nettet til å virke. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg skal prøve å laste ned v10.1,det er ennå en beta men det kan være det samme så lenge jeg får nettet til å virke. 10.1 har vel vært stable i flere måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå