ahumoe Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Hei. tenkte meg å kjøpe Ringenes Herre: Extended Editions 3-pack Trilogy. Altså en pakke med alle de utvidet versjonene av alle 3 filmene. På denne linken står det at filmen har DTS: http://www.bokkilden.no/ProductDetails.asp...talogName=Books Men på alle andre steder står det ikke noe om det. Er det forskjellig pakker eller er pakkene helt like uansett hvor jeg kjøper den; forskjellige webshopper/vanelige butikker??? Vil gjerne ha med DTS.... Endret 12. desember 2004 av ahumoe Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Kom med noen svar a...... Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 ja, alle kommer med DTS! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Nokon som har fått denne triologien? Bestillte på cdon, men den er ikkje sendt Må ikkje være tom. Har bestillt frå dvdhuset også, men ingen leveringsbekreftelse frå dei. Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har sett alle filmen (utviddet varisjoner) men, jeg vurderer å kjøpe dem kanskje Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har jo alle tre nå, men ikke den nylanserte boksen. Men det er jo det samme. De har den i hvert fall inne på butikkene... jeg så at Free Record Shop her i byen hadde haugevis til... 1200 kroner..? Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du får den til 895,- på elkjøp! løp å kjøp! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Synd at det er på 2 plater, ødelegger litt av stemningen å måtte skifte. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Synd at det er på 2 plater, ødelegger litt av stemningen å måtte skifte. Et lydspor komprimert til døden og noen lavoppløste balroger ville vel heller ikke vært så mye å juble for? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Eller at man har noe annet enn dvd? Endret 23. desember 2004 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 syns det er en smule overvurdert, med mindre man skal se filmen i coloseum, vil man ikke høre eller se noe forskjell. på alien quadrility pakken har man jo 2 versioner av samme film på 1 dvd. uten at lyd å bilde blir noe dårligere av det Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 gunfreak19: Det er vel ca. fire eller opp mot fem timer film på en Alien skive med to versjoner. Det tilsvarer omtrent lengden på en forlenget Ringenes Herre-film. Forskjellen ligger i at det på Alien-diskene ikke finnes fire kommentarspor, et DTS-spor og to andre. Dette tar, spesielt DTS-sporet, ekstremt mye plass. Jeg er ikke kjempekyndig på dette området, men jeg skal gjette at DTS-sporet og alle kommentarene umuliggjør hele idéen deres om å presse hele jævelskapen inn på én liten disk. Det er klart at man ikke får mest utbytte av DTS med skrikerunger i naborommet eller popcorn i ørene, men det finnes faktisk folk med anlegg som virkelig kan vise lite komprimert lyd og bilde fra sin beste side. Det finnes også folk som er fascinert nok av filmene til å faktisk oppleve alle fire kommentarspor. Spesialutgaver er for spesielt interesserte i hovedsak. At ett minutt ryker til skifting av DVD midt i filmen, gjør meg ikke en dritt så lenge det har sin fornuftige forklaring. Husk at vi får goder til gjengjeld. Og det lanseres fortsatt DVD-er der man, i det minste ved sammenlikning, kan se at video er overkomprimert. Det er kanskje ikke noe som trekker opplevelsen til bånn med en gang, men det hadde vært svært uheldig om spesialversjonene av tidenes største og mest dynamiske filmer hadde lidd av dette. Prøv høykomprimert film på femtitommer. DTS-lyd er også, ærlig talt, en drastisk forbedring fra vanlig Dolby Digital. I Ringenes Herre hører man forskjellen lett til og med. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 hadde helt glemt commentator sporene Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 men er det noen som har den pakka og som kan si meg om det er DTS eller ikke??????? Så enkelt er det! Hvis det ikke er det kan jeg like godt kjøpe alle hver for seg for de har DTS og det koster omtrent det samme å kjøpe hver for seg eller i boks! Lenke til kommentar
Njål Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Trilogi-boksen har de samme dvd'ene som de vanlige Extended-utgavene, dvs de er med DTS. Mitt sett: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå