Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av Nextgentel med Hub/Switch

Anbefalte innlegg

Det må da være enklere å ringe direkte til NGT support. De hadde gitt deg akkurat den infoen du trenger. Dette er misbruk av andres tid selv om enkelte speidergutter føler for å svare på sånne meningsløsheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten kommentar til zane....

Det er muligens flere som lurer på dette. Dessuten er det ikke alltid lite lett å få et kjapt og fornuftig svar fra NGT. Bedre å få erfaringer fra de som allerede har gjort feilen..... og funnet løsningen.

Hvis du synes slike postinger er sløsing med tid, så la vær å lese dem vel.

Lenke til kommentar

Akkurat det spørsmålet der hadde de besvart enkelt og greit. Dersom vi snakker om mer avanserte ting som modifisering av modemsettings blir situasjonen en annen. Jeg svarte på dette innlegget fordi dette forumet blir stadig mer fyllt med spørsmål av denne typen. I dette tilfellet var det sannsynligvis en lat tenåring med tlf skrekk som rett og slett valgte dette forumet for å slippe å gjøre noe selv.

Lenke til kommentar

La oss ikke utarte dette noe mer, det kan være latskap,uvitenhet eller rett og slett at en er litt redd for å drite seg ut. Det jeg mener er at "la oss ikke greie alle under en kam"... eller noe i den duren.

Keep up the good work!!

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, funker som bare fean nå!!!

Zane: Vi bestilte ADSL fra NGT November i fjord, og vi ble fortalt at de kom innen tre - 8 uker. Det tok dem 7 måneder. Fikke det i starten av mai! Har Sendt dem 1000 mail( minst....:smile:), sittet timer i det forpulte kundeservicen deres, og ja, jeg har pratet med kundeservice om dette, men nei, han mente det ikke ville fungere med hub/switch. Og ettersom de på komplettdata mente det med hub skulle fungere hos NGT, men ikke kunne/ikke hadde tid til å gi meg noe særlig svar på hvordan, valgte jeg å spørre dere på dette forumet!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei !

Har ikke ruteren, som blir levert av nextgentel, innebygd DHCP server, altså skal du ikke trenger å konfigurere noen av maskinen manuelt (så lenge de er innstilt på automatisk å motta IP adresse) ?

--

Mvh,

Tobias.

[ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-06-19 10:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 17:12, dPt skrev:

Tusen takk for hjelpen, funker som bare fean nå!!!

og ja, jeg har pratet med kundeservice om dette, men nei, han mente det ikke ville fungere med hub/switch.

Da jeg spurte om det samme i desember i fjor, sa han jeg snakket med at det ville fungere. Og det gjør det jo. Da må han du ha snakket med ha sine egne oppfatninger enn NGT's oppfatning av saker og ting, ellers så har dere misforstått hverandre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-19 10:35, t_man skrev:

Hei !

Har ikke ruteren, som blir levert av nextgentel, innebygd DHCP server, altså skal du ikke trenger å konfigurere noen av maskinen manuelt (så lenge de er innstilt på automatisk å motta IP adresse) ?

Jo, både Netopia og Cisco har innebygd DHCP

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-19 10:46, Afseth skrev:

Da jeg spurte om det samme i desember i fjor, sa han jeg snakket med at det ville fungere. Og det gjør det jo. Da må han du ha snakket med ha sine egne oppfatninger enn NGT's oppfatning av saker og ting, ellers så har dere misforstått hverandre.

Enig - Hvis en hos NGT sier at det ikke funker via en hub/switch så er det noe elementært galt med grunnleggende nettverkskunskaper hos den "konsulenten"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...