Sprayer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Sitter å irristerer meg grenseløst over at ikke jeg får satt Radio on på Intel PRO/Wireless 2200BG Network kortet mitt. Jeg har menyen oppe, men alternativene til on og off er dimmet ned slik at de ikke er trykkbare. Har installert Proset som følger med på cd'en. Noen som aner hva jeg trenger å gjøre? Lenke til kommentar
ruskin Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Du har ikke en knapp på maskinen et sted da? Eller kanskje enheten er deaktivert, eller har problemer med en ressurs? Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Du har ikke en knapp på maskinen et sted da? Eller kanskje enheten er deaktivert, eller har problemer med en ressurs? Sjekket maskinen for knapp etter tips fra min far, men hverken han eller jeg kunne finne en tilsvarende knapp som han hadde. Det står at den har ingen konflikter... Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Regner med du har aktivert knappen ved sia av høytaleren på venstre side? Lenke til kommentar
barks Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 På det siste har jeg hatt samme problem med min; selvom knappen er på etc. Dette skjer hvergang jeg har slått av maskinen uten att strømkabelen er i; men aldrig når jeg slår av den over natta meds strømkabelen sitter på plass. I alle fall får jeg altid WLAN-kortet å slå seg på gjennem å sette maskinen i dvalemodus og vekke den igjen; deretter funker det finfint (til jeg slår den av igjen). Når først kortet er "våkent" kan jeg slå det av og på via Intel ProSet programmet eller den eksterne knappen på maskinen. Har av/reinstallert EZ-button programmet og Intel ProSet en del ganger, klarer ikke å finne ut hva problemet er, så nå blir det en del dvalemodus når jeg er runnt med maskinen. Forhåpentlg kommer jeg på løsningen engang Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Broren min hadde samme problemet med sin Whitebox CL56. Det finnes en fysisk knapp for å ta av og på det trådløse nettverkskortet på venstre side som senshi sa, men det var ikke hans problem heller. Jeg tror han måtte reinstallere driveren for at det skulle virke igen. Hvis du skal det er det sikkert like greit å oppdatere driveren med en ny. Tror Intel har en ny en på siden sin Ja her er en link Tror dette er en oppgradert versjon av driveren. Lykke till Endret 13. desember 2004 av Halvorsen Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Broren min hadde samme problemet med sin Whitebox CL56. Det finnes en fysisk knapp for å ta av og på det trådløse nettverkskortet på venstre side som senshi sa, men det var ikke hans problem heller. Jeg tror han måtte reinstallere driveren for at det skulle virke igen. Hvis du skal det er det sikkert like greit å oppdatere driveren med en ny. Tror Intel har en ny en på siden sin Ja her er en link Tror dette er en oppgradert versjon av driveren. Lykke till Ja, stemmer at det er en knapp på siden av maskinen, var bare jeg som blingset nå. Har derimot sett på den før og skrudd den av og på uten at det skjer noe på maskinen. Denne har alltid stått på. Prøvde tipset med dvalemodus men ingen forskjell. har prøvd mange forskjellige proset og prøvde igjen den som blir anbefalt av intel sin Intel® PRO/Wireless Network Connection ID Tool. Tenker jeg prøver 9.0 driveren som er 20 MB større nå. Håpe på det beste.... Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Da var 9.0 instalert og nå kan jeg faktisk trykke på radio on i en meny her. Men det som da skjer er at det står Connection is still disabled. "Use your hardware switch to enable it". Hmm. Jeg enablet det i system manager men samme beskjed kom fortsatt. Lenke til kommentar
barks Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 For en sikkerthets skyld: Er du sikker på att du har installert driveren til on/off-knappen på siden av maskinen? Denne styres av en driver som hetter EZ-button eller noe, og ikke av Intel sin driver. Prøv for en sikkerhets skyld å av- og reinstallere denne. Sjekk evt. om det ligger en nyere variant av denne drive på fx. Zepto sine sider. Ikke sikkert dette er problemet heller; men alt må vel prøves. Hsuker att andre her på forum har hatt problem med netopp denne driver/knapp. Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Du må installere og kjøre programvaren for EasyButton. Denne styrer hardware-switchen for WLAN, samt hurtigknapper over tastaturet. Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Du må installere og kjøre programvaren for EasyButton. Denne styrer hardware-switchen for WLAN, samt hurtigknapper over tastaturet. Ja, det kan være problemet, den var ikke installert. Har gjort det nå men såklart får jeg ingen av de knappene til å reagere. Prøvd å sette dem på alle slags programmer men ingenting skjer når jeg trykker på dem. Er vel ikke noe mer jeg trenger å gjøre for å få knappene til å fungere? Edit: Fant en nyere version som fungere, håpe håpe.... Endret 16. desember 2004 av Sprayer Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Yess, trodde endelig alt fungerte men nei. Knapper og kort ser ut til å fungere, men den klarer ikke å finne routeren vår. Har en annen wireless USB som fungerer perfekt, så det skulle ikke stå på routeren. Mac adressen er lagt til og routeren er ikke sjult. Har satt maskina 1 meter fra så den burde være innen rekkevidde. Etter å ha fått meg så nerme mål, er det noen som klarer å vippe meg over målstreken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå