patPost Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Er det bare meg som ikke får dette til å funke? F. eks. FortuneCookie (på http://www.zeroindex.co.uk/index.php?p=3&g=9 ) gir en feilmelding når jeg prøver å bruke det på min k500i. Jeg har gitt programmet gprs tilgang. Lenke til kommentar
patPost Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Ingen andre som får det til heller nei.. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva slags feilmelding får du? Hvis det er en feilmelding relatert til forbindelsen mot nettet så kan det jo være at du bruker feil APN. Har forøvrig aldri testet det programmet. Lenke til kommentar
patPost Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg får forskjellige feilmeldinger i forskjellige programmer. Har ingen problemer med gprs hvis jeg skal wappe. Kan det være feil APN (hva er det?) likevel? Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 APN = Access Point Name = Tilgangspunktnavn Hvis programmet krever en tilkobling via GPRS så er det viktig å vite hva slags tilkobling denne krever. Hvis du skal mot Internett så er APNet "internet" hvis du har Telenor og "internet.netcom.no" hvis du har NetCom. Hvis programmet kun krever en WAP tilgang så skal det holde med den du allerede har. Lenke til kommentar
patPost Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Ok. Takk.. Prøvde å gå inn på "kommunikasjon/Internett-innst/Internett-profiler/Netcom WAP GPRS" på k500i'en min nå. Der bytta jeg internett-modus fra wap til http. Ingen av javagreiene på telefonen får noe kontakt med nettet likevel.. Uansett hadde det vært skikkelig tungvint å bytte på dette hver gang jeg skal leke med java ( for når den står på http kan jeg ikke wappe). Forresten kan jeg ikke velge hvilken datakonto hvert program skal bruke. Noen flere idèer om hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Er ikke meningen at du skal gå inn å endre innstillinger hele tiden. På K500 har du ett valg som, heter Innstillinger for Java i kommunikasjons-menyen. Gå inn på den og prøv å aktivere en internettkonto/wap konto. Hvis du ikke har en internettkonto (samme datakonto som du feks bruker til mail) på telefonen så lager du den på følgende måte: Kommunikasjon Datakomm Datakontoer Ny Konto Velg GPRS Gi kontoen ett navn APN: internet.netcom.no Lagre Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Måtte bare rote frem en K500 og teste selv. Det du gjør er å lege en internettkonto som jeg forklarte i det forrige innlegget. Deretter går du inn på Kommunikasjon - Internett-inst - Internett profiler og velger Ny Profil. Gi den ett navn (feks Java) og velg internettkontoen under Koble til med og Lagre. Så går du ut igen til kommunikasjonsmenyen og aktiverer denne Internett-profilen under Innst. for Java. Funka hos meg på første forsøk Lenke til kommentar
patPost Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Det funka ja! Tusen takk for hjelpen! Var bare jeg som ikke hadde sett "innstillinger for java" under kommunikasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå