Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Andre Data" maskiner og NGT kræsj

Anbefalte innlegg

Har nettop fått nytt PCMCIA nettverkskort til bærbare Cel-400 64mb ram DRITTSKJERM3k noe sånn passivt faenskap.

Nå har jeg Winows 98 norsk på denne, og kjører krysset kobling med ovedmaskinen som har winxp prof english. Problemet er at jeg får ikke opp "Andre datamaskiner" på skrivebordet ved siden av "min datamskin" og det andre. Dermed får jeg ikke tilgang til hovedmaskinen den er linket mot !

Hovedmaskinen får fint tilgang til bærbare gjennom "My network places" osv men vitsen var jo liksom at det skulle funke BEGGE veier :|

På hovedmaskinen har jeg NextGenTel ADSL som jeg skal dele med den bærbare. Her går jeg inn og setter "internet sharing" på den tilkoblingen som er mellom bærbare og hovedmaskinen (m adsl), men da føkkekerer hele greien og det går ikke an å bruke internet på noen av de to !

Forøvrig er IP-adr: Hovedmaskin: 192.168.0.1

Bærbar: 192.168.0.2 (har prøvd med .....0.3 og men ingen endring

Skal legge inn Windows 2000 prof norsk på bærbare snart (Winxp er vel for mye, selv om jeg GJERNE skulle ha hatt det fordi det er en greie som kan øke lesbarheten på bærbare skjermer betraktelig? Finnes dette til win2k og?)

TRENGER HJELP FORT JÆVLA FRUSTRERENDE AT DET IKKE FUNKER!!!

Takk...

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2001-11-13 16:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre maskiner skal komme opp hvis du har klient for microsoft nettverk installert. Begge nettverkskortene må også stå på samme hastighet og duplex, men det regner jeg med er OK siden win2k-PC-en ser den bærbare.

Prøv å skrive 192.168.0.1 i utforskeren på den bærbare og se om du får tak på hovedmaskina da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...