bits&bytes Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Enten så er dette "tjuvegods" ellers så har du meget gode eller "dumme" venner for dette var billig, veldig billig..... Bare en ny 512 brikke med RAM koster ca 600kr. Lenke til kommentar
enl Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hehe :!: Må si jeg misunner deg litt der..deler for flere tusen det Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Noen brente cdèr her, noen RAM-brikker der. Noen DVDer der, en CPU her.. Fikk nok en grei deal ja..Det er ikke tyvgods.. Typen hadde kvitteringer.. 1 uke gamle greier. Fikk solgt de gamle brikkene mine for ca. 900,- også.. så igrunn fikk jeg hele dritten.. hehe.. En ting til: RAM-Brikkene jeg "kjøpte" er på 4x 256mb PC3200. Ser nå at den ène brikka er CL3 mens de andre tre er CL2,5. Er dette et "problem"? Ingen som vet/har noen kommentarer til det "angående kjøler"? Jeg kjøpte en GlacialTech Igloo kjøler. Denne skal være på 26 dB. Jeg jeg har gjort er å fjerne denne vifta og satt 2stk. Papst Vifter (stripset sammen) på kjøleribba.. Hvordan tror dere dette er i forhold til å ha den opprinnelige vifta der? Endret 15. desember 2004 av Nysil Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Regner med du kan treffe 3.5 GHz og gjerne over med det systemet der. Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Regner med du kan treffe 3.5 GHz og gjerne over med det systemet der. Hvilke innstillinger i BIOS må jeg justere for å oppnå dette? Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 usikker om du bør blande cl 3 brikken med 2,5 brikkene jeg ville ikke gjort det Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei, med to ulike minnebrikker vil de kjøre på hastigheten til den tregeste. Det kan også godt tenkes at du kan "overklokke" CL3 brikken til CL2,5. Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Hva tror dere er best da? Kjøre 768mb ram på CL2,5 eller 1024mb ram på CL3(?) ? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Regner med du kan treffe 3.5 GHz og gjerne over med det systemet der. Hvilke innstillinger i BIOS må jeg justere for å oppnå dette? Du stiller på frontside bussen og kjernespenninga. Jeg har en 2.8 Northwood som jeg kjører på 3.5 GHz , med 1.575 volt (standard spenning er 1.525) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hva tror dere er best da? Kjøre 768mb ram på CL2,5 eller 1024mb ram på CL3(?) ? du får vel ikke dual channel med mindre du kjører 2 eller 4 brikker (eller evt. 2x256 + 1x512 elns) ettersom latency ikke har så mye å si på Pentium maskiner (i teorien, etter hva jeg har hørt), så ville jeg kjørt 1024 med CL3....tror du får mer utav de 256MB ram enn raskere latency... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis du kun er ute etter å få høyest klokk, så får du det nok med 2 x 256 [email protected]. Men i nyere og fremtidige spill og andre minnekrevende program, vil du få mest igjen med dobbel så mye minne, selv om det må ha CAS 3 settinger og litt lavere frekvenser. Husk også at CPU- og kabinettvarme stiger med klokking (og vifter gir lyd). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det hovedkortet er helt konge. Har det selv. Det er støttet i de fleste operativsystemer, og er dønn stabilt. I tillegg kan du visstnok kjøre 4 dobbeltsidige brikker på hovedkortet. Ja, du vil merke forskjell. Når man bruker flere programmer, er HTT (HyperThreading Technology) veldig greit å ha. Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 ASUS P4C800 Deluxe er nå i maskinen min.. når jeg starter opp , får jeg ikke skjermbilde, og DVD-brenner og cd-brenner leser konstant.. Hva kan være feil?? Hjelp... Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg har nå prøvd å feilsøke litt.. Når jeg starter maskinen sier en stemme: "CPU Crash" eller noe i høytalerne. Dette kalles vel ASUS Speech. Jeg har nå testet 2STK. Intel 2,8ghz CPUèr og får samme feil!! hva er dette for noe?? Noe feil på hovedkortet? Hva skjer?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå