Gå til innhold

Hvilke øretelefoner skal jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei og takk for alle svar ! Pris på hodesett har jeg satt meg en ca. pris på 1500,- Prisen betyr derfor ikke så mye. Har jeg først kjøpt meg en Mp3 spiller til 4200,- (Veil. 5500,- ? iRiver H340) så skal jeg ha gode hodesett. Skal i hovedsak bruke spilleren på trening. Men også i andre sammenhenger (på stranda, på reise).

Håper dette hjalp dere til hjelpe meg litt mer... Kikket litt på sporta pro (takk, lord_vivec9). Har disse like god lyd som porta pro'ene ? Eller bør jeg med mitt budsjett se på noe annet? Takk for videre hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Dersom du ikke vil høre noen som helst lyder, utenom musikken vil jeg anbefale deg Shure E3C hode telefoner.

Lyden er extremt bra, og den blokkerer garantert all lyd ute, slik at du kan nyte yndlings musikke din. Anbefales ikke i aktiviteter der du er nødt til å høre hva som skjer i omgivelsene. Den er også rimelig dyr, men du får hva du betaler for.

Alternativet er lillebror Shure E2C, den er vanvittig bra, og anbefales på det varmeste.

Les mer HER !

:thumbup:

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Ja de er sikkert veldig bra ! Men, jeg skal bruke de mye på trening og for meg er det ubehagelig å ha slike i øra som stenger all lyd ute når du trener. Men jeg er helt enig at best lyd vil du få med en slik løsning du anbefaler. Desverre ikke en mulighet for meg. Andre forslag? :thumbup:

Lenke til kommentar

Da er nok Sporta Pro det beste alternativet, og her får du mye for pengene.

Lydmessig er ikke Sporta Pro så forskjellig fra Porta Pro, og de sitter veldig bra !

Men det kommer jo litt an på hva du trener med også da. ;)

Pris på hodesett har jeg satt meg en ca. pris på 1500,- Prisen betyr derfor ikke så mye.

Da kan du jo kjøpe Sporta Pro til trening, og Shure E2C til å nyte musikken med da !!! :p

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Grado er kjent for å lage gode lydprodukter, kanskje det er noe for deg? Fra Prisguiden

Ellers er de dyrere modellene til Beyerdynamic ganske gode. Kanskje DT 250_80 kan være aktuelle.

Og så har man også Sennheiser da. HD 595 skal også være gode.

Problemet er vel at dyrere hodetelefoner ofte er beregnet for å bli drevet av en skikkelig forsterker. Så det spørs hvor godt MP3-spilleren klarer å drive de.

Lenke til kommentar

Etter lesing av utallige tester på spilleren min (iRiver H340) har denne spilleren visst vanvittig bra utgangstrinn for å drive forskjellige typer øretelefoner. Tror det skal gå bra. Men, et lite spørsmål sluffy ? Ville DU brukt noen av øretelefonene du nevner på trening ? :omg:

Lenke til kommentar

Godt mulig at jeg hadde brukt Beyerdynamicene, de skal sitte meget godt på hodet (og forhåpentligvis ikke dette av). Jeg er ikke en stor fan av inni-øret-plugger, så det ville jeg ikke hatt uansett :p

Tror det som vil være aller best for deg er å kjøpe et skikkelig par hodetelefoner til normal bruk. Så kjøper du noen billigere (gjerne med bøyle i nakken) til trening.

Lenke til kommentar

Tror neppe du får tak i denne typen hodetelefoner på elkjøp. HiFi-klubben kan være et fint sted å se etter hodetelefoner, samme gjelder egentlig alle (skikkelige) HiFi-butikker. Men husk at når du skal teste kan det være lurt å ta med de CDene du hører mest på (orginale CDer), eller som representerer musikken du kommer til å høre på best. Da har du noe du kjenner, slik at du har noe å forholde deg til når du hører lydene i hodetelefonene (om det høres riktig ut osv..).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...