trondbue Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei Kjøpte for en uke siden en Samsung TSST TS-H552B DVD Brenner som jeg byttet ut med en Aopen CD brenner. Etter dette har HD lampa på kabinettet lyst omtrent konstant, men den sluker når jeg setter en cd i DVD Brenneren eller starter et av brenneprogramene. Er normal hele tiden etter at jeg har lukket programet også. Har prøvd å oppgradere BIOS på hovedkortet og å bytte rundt på strømledningene å dra ut den andra DVD-ROMen. Har etter dette også gått veldig tregt å kopiere filer over nettverket, Brukte rundt 5 minutter på 100 MB over et nettverk på 100 Mbit. Noen som vet hva som kan være problemet? Kan det med nettverket i det hele tatt ha noe med DVDen å gjøre? Pcen: Aopen AK77-333 AMD XP 2000+ 512 MBram 40GB WD og 60 GB IBM Sony DDU220 Samsung TSST TS-H552B Windows 2000 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det heter forresten IDE LED ikke HDD LED - ihvertfall på mange hovedkort. Dette indikerer at det er trafikk på IDE bussen - ikke nødvendigvis til harddisk, men også til optiske enheter som trigger dette. Mulig at Samsungen er av de som trigger dette - bare at noe er feil slik at det virker motsatt av slik det er tenkt. gå til www.samsungodd.com og last ned nyeste firmware til brenneren og oppdater den - mulig det vil fikse problemet. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Oki, viste ikke at det hete IDE LED, men lærer stadig no nytt:) Men kan det med brenneren å det ha noe med at det går tregt å kopiere over nettverk? Og hvis jeg oppdaterer firmwaren forsvinner ikke garantien på denne da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå