Gå til innhold

Litt problemer etter å ha satt i DVD Brenner

trondbue

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte for en uke siden en Samsung TSST TS-H552B DVD Brenner som jeg byttet ut med en Aopen CD brenner. Etter dette har HD lampa på kabinettet lyst omtrent konstant, men den sluker når jeg setter en cd i DVD Brenneren eller starter et av brenneprogramene. Er normal hele tiden etter at jeg har lukket programet også. Har prøvd å oppgradere BIOS på hovedkortet og å bytte rundt på strømledningene å dra ut den andra DVD-ROMen. Har etter dette også gått veldig tregt å kopiere filer over nettverket, Brukte rundt 5 minutter på 100 MB over et nettverk på 100 Mbit. Noen som vet hva som kan være problemet? Kan det med nettverket i det hele tatt ha noe med DVDen å gjøre?

Pcen:

Aopen AK77-333

AMD XP 2000+

512 MBram

40GB WD og 60 GB IBM

Sony DDU220

Samsung TSST TS-H552B

Windows 2000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter forresten IDE LED ikke HDD LED - ihvertfall på mange hovedkort. Dette indikerer at det er trafikk på IDE bussen - ikke nødvendigvis til harddisk, men også til optiske enheter som trigger dette.

Mulig at Samsungen er av de som trigger dette - bare at noe er feil slik at det virker motsatt av slik det er tenkt.

gå til www.samsungodd.com og last ned nyeste firmware til brenneren og oppdater den - mulig det vil fikse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...