Gå til innhold

Trenger hjelp med nyinnkjøpt FX5700 kort!

Theo343

Anbefalte innlegg

Har siste drivere installert.

Det som skjer er at det er et slags svakt statisk bølgemønster på skjermen. Ser det såvidt på eks. blå bakgrunn.

Det jeg lurer på er om det kan være jeg som ser synderen, fordi jeg slo av maskinen og skulle ta ut kortet. Men skjermen var tilkoblet og påslått. Selv om jeg utlignet meg på chassi så synes jeg at jeg merket noe når jeg tok i kortet, fordi jeg kom borti en transistor.

Jeg hadde ikke testet kortet før dette, så det er vanskelig å si om det alltid har vært slik.

Noen tips???

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har siste drivere installert.

Det som skjer er at det er et slags svakt statisk bølgemønster på skjermen. Ser det såvidt på eks. blå bakgrunn.

Du nevner ikke hvilken skjerm du har. Det kan faktisk godt komme av at det er en forstyrrelse av et eller annet slag i nærheten av den. CRT skjermer kan bli påvirket av mye rart.

Jeg tviler litt på at det er noe du har gjort som har fremprovosert dette og jeg tviler på at det har betydning om du tok ut kortet og skjermen var koblet til så lenge du ikke hadde strøm på hovedkortet.

Om verdiene du nevner er normale er litt avhenging av akkurat hvilket kort du har. Du sier bare 5700 men er det "bare" 5700 eller er det 5700LE eller 5700 Ultra?

:Edit Skrivefeil :p

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Har forsøkt forskjellige frekvenser på alt fra 60 til 85. Det er en middels dårlig 17" CRT jeg bruker mens jeg tester. Men skal forsøke en annen skjerm på den så jeg ser om det kan utgjøre noen forskjell(bare litt styr å få hentet en annen skjerm). Men andre maskiner fungerer greit på denne skjermen.

Edit:

Det er dette Chaintech kortet. Skal være 5700 straight.

Oppløsningen jeg tester i er forøvrig 1024*768/85/32

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mener du at det var sucky for et FX5700 kort eller bare generellt sucky?

Når jeg klokket prosessoren maks kom jeg opp i ca. 12200 i 2001SE. 03 lar seg ikke affisere av prosessoren på den måten.

En annen ting er at jeg hadde DX9.0C installert og man taper vel noen poeng på det i 2001SE?

Lenke til kommentar

kjøpte kortet nytt nå til 457,-(på megatilbud) som midlertidig løsning. Men lurer på om det ville gitt noen vesentlig forskjell i 2001SE ved å bruke DX8.1 vs DX9.0c drivere in WinXP. Ellers skal jeg klokke litt og se hva jeg oppnår.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...