j-- Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Heisann. Jeg har nå bestillt meg en sunbeam rhobeus som skal moddes. Planen er: putte alt som er inne i rhobeusen inn i et lian-li front deksel. skifte ut LED'ene med gule led, eventuelt ha på en motstand Men jeg trenger hjelp til å bestille LED's og motstander på www.elfa.se Lysdiodene skal ikke løse når kanalen er på 0V, men skal lyse på fult når den er på 12V For å få til dette må vel diodene kobles i serie med en motstand? Kan noen regne ut hva slags motstand jeg trenger å bestille? Tror lysdoidene blir på 2v Plis gi meg linker til de produktene dere mener jeg burde kjøpe Takker for alle tips. /Clvn Endret 13. desember 2004 av clvn Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 ingen som går/har gått elektro her? lysdioder kan jeg finne selv, men jeg lurer på hva slags motstand jeg trenger for å koble den 2v dioden på en 12v krets i serie utebn at den går i vasken? Lenke til kommentar
graastein Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Må først vite effekten på LEDen. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvis vi sier at en LED bruker 20mA, som er ganske standard, så må du ha en motstand på 500 Ohm per diode vis ikke jeg er for trøtt til å tenke riktig nå. Gidder noen som er litt klarere i huet å kontrollregen for meg? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Bruker du f.eks. en blå EL333-2UBC fra elfa, som er 20mA og 3.8 volt så skal du ha en motstand på 410 ohm. Vet ikke formelen, regna det ut her Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Hei igjen. Nå har jeg bestemt meg for dioder Link til dioder(Det er de gule på den siden): HER Formelen for å finne en motstand som gjør at dioden kan brukes i en 12v krets: Kretsens spenning - Diodens spenning Iforward Gir: 12v - 2.2 0,02 =490 Ohm Riktig? Kunne noen ha finnet noen motstander til meg på elfa.se? Jeg har prøvd lenge, men finner ikke vanlige motstander.. Det blir worklog når jeg er klar til å starte prosjektet (Min første worklog ) *glede seg* Endret 13. desember 2004 av clvn Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Vanlige motstander på elfa finner du her: www.elfa.se>motstander>motstander>karbonsjiktmotstander... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå