Gå til innhold

er du kiss-fan?

royale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit:

Deuce, de medlemmene du nevnte er vel de originale? Nå er vel Ace byttet ut med Tommy Thayer og Peter byttet ut med Eric Singer om jeg ikke tar feil... :hmm:

Fullstendig korrekt det. ;)

Har jo vært 10 forskjellige medlemmer i kiss.

Bra det var såpass som likte musikken ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Den evigevarende debatten Kiss vs AC/DC kan vel sammenlignes med debatten om hvem som er smartest: Stephen Hawking eller tyggisen jeg tygger på akkurat nå.

Kiss er fløtepusmusikk med unntak av noen få sanger. I was made og rock'n'roll all night er altfor rolig i forhold til det imaget prøver å få fram, og god gave rock'n'roll er jo nærmest en ballade (en svært dårlig en, vel og merke). Nei, disse fløtepusene i klovnesminken skal dere få kose dere med, jeg og Pondus vet at AC/DC er et overlegent band på alle mulige måter; vokalen er fetere, gitaristen er flinkere, trommene er mye mer fengende og, ikke minst, konsertene er ekstremt mye tøffere.

Lenke til kommentar

Uhmm, nå skal vi vel ikke uttale oss om ting vi ikke har peiling på her.

Unnskyld språkbruken :)

For det første så er det vel utrolig vanskelig å si at Kiss er fløtepus, Kiss har alltid vært Rock (med unntak av I was made for lovin' you låta)

Hadde du i det hele tatt hørt Kiss sine 178 sanger har du nok blitt så flau over ditt utsagn at du har bedt om tilgivelse.

Sceneshowet er vel ca. like bra. Kiss har alltid hatt et utrolig sceneshow akkurat som AC/DC.

Klovnesminke? Det må jo være ditt utsagn, Kiss har sin egen stil ikke bare denne evig varende kjedelige ,klassiske rocke imaget.

Vokalisten fetere? Tror Paul Stanley har bedre/like så god stemmekontroll som Bon Scott (Forøvrig fantastiske vokalister begge to)

Gitarister: Ace Frehley har vært en enorm gitarist, men skal ikke nekte på at Angus Young har vært bedre.

Etter Ace Frehleys mange alkohol problemer, kom Vinnie Vincent. Vinnie ble en meget god gitarist, men han syntes selv han litt for god og fremmet seg selv mye mer enn bandet. Han fikk derfor fyken ut av bandet.

Deretter kom Mark St.John innom kiss i perioden 1984, han ble senere på året rammet av en lumsk bensykdom som gjorde at han ikke kunne spille gitar lengre.

Etter at Mark St. John ikke kunne spille lengre kom Bruce Kulick inn i bandet, bandet spilte inn mange studioalbum, og Bruce var i bandet fra 1984-1995.

Etter at Ace hadde fått orden på livet sitt, hadde han spilt sammen med "Frehley's Comet" ,kiss hadde reunion med sine originale band medlemmer. (1995)

Trommiser: Å si at AC/DCs trommis er bedre enn Kiss sin blir jo som å sammenligne Pondus og Michael Jordan i basket.

Skal ikke nekte på at AC/DC har en god trommis.

Peter Criss var i Kiss fra 1973-1979 spilte omtrent på nivå som Phil Rudd.

Peter Criss sluttet P.G.A narkotika missbruk.

Så kom Eric Carr en av verdens beste trommiser, han spilte så sykt og så godt at han fikk bemerkelsen: Legendarisk trommis.

Forøvrig ikke mange som er så gode at de kan se på TV, samtidig som de spiller trommer.

Eric Carr fikk kreft i 1991, dessverre så gikk kampen mot kreften til døden. Han døde 24.november 1991.

I 1991 ble Eric Carr erstattet av Eric Singer, han ble en veldig god trommis. Den dag i dag karakteriseres han som en av dagens beste trommiser (Om ikke den beste?) 1991-1995.

Peter Criss erstattet Eric Singer for reunion i 1995. Peter Criss sluttet igjen i 1999.

Eric Singer spiller forøvrig trommer i bandet i dag.

Les gjerne: http://www.ericcarr.com/

http://www.kissonline.com/news/index.php?p...news_index.html

http://www.kissarmynorway.com/

PS. Ikke ta dette som noen kritikk mot deg som person :)

Mvh. Stor Kiss og AC/DC fan.

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Bra skrevet Deuce!

Er enig i at Eric Carr og Eric Singer er noen fantastiske trommiser. Peter Criss er jo også god, men ikke i nærheten av så god som Carr eller Singer. Har et videoklipp av en helt sinnsyk trommesolo med Eric Carr. (Du har den vel garantert du også Deuce)

Jeg liker også musikken til AC/DC veldig godt, men jeg synes faktisk at trommene i mange av Kiss-låtene er mer fengende enn i AC/DC sine låter.

Men for all del, ikke la dette bli en Kiss vs. AC/DC tråd...

:)

Lenke til kommentar

Artig at du tror at fordi du kan ramse opp noen navn så endrer det meningen min? Jeg har talt, jeg er fast bestemt på at AC/DC er både hardere rock og mye mer underholdene å høre på. Kanskje Kiss-musikken er sånt som dere liker å høre på, selv har jeg litt høyere standard. Men for all del, kos dere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Hva er foressten deres favoritt-album da?

Selv liker jeg soloalbumet til Paul Stanley fra 1978 veldig godt, i tillegg til Destroyer. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...