Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Tja. Hva man får av råe PCer Kortfattet og greit. En syk PC til en syk pris der verdien faller raskere enn gravitasjonskonstanten til en murstein mot jordoverflata luftmotstanden ikke medregnet. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Eheh... gravitasjonskonstanten øker da vel på vei mot gravitasjonssentrum ? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 nei. derfor det er en konstant Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Og derfor faller den heller ikke... Geir Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Når ting faller mot jorda med en hastighet raskere enn en konstant hastighet så jo Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Nja... Dere diskuterte gravitasjonskonstanten, og det var det jeg kommenterte. Du sa: "verdien faller raskere enn gravitasjonskonstanten til en murstein ". Men gravitasjonskonstanten faller ikke, den er konstant. Det er mursteinen som faller. Geir Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Som jeg sier, gravitasjonskonstanten er kun konstant i den avstanden fra gravitasjonssentrum den er målt ved. F.eks. kan man måle at g<9.81 m/s^2 på mount everest. Derfor øker den mens mursteinen faller mot jorda. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Vedien synker eksponesielt kan hvertfall sies. I det du legger pekefingeren på den har den mistet 15 000,- i verdi Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Som jeg sier, gravitasjonskonstanten er kun konstant i den avstanden fra gravitasjonssentrum den er målt ved. F.eks. kan man måle at g<9.81 m/s^2 på mount everest. Derfor øker den mens mursteinen faller mot jorda. Nja her også. Du blander gravitasjonskonstanten (stor G) med gravitasjonen (liten g). Gravitasjonskonstanten er en universell konstant, den kalles Newtons gravitasjonskonstant og er omlag G = 6,673 × 10−11 m3 kg−1 s−2 ifølge mine oppslagsverk. Gravitasjonen derimot øker når avstanden minsker. Geir EDIT: Det demrer for meg at dette er en sammenblanding som skoleverket må ta skylden for. Man refererer gjerne til "gravitasjonskonstanten" i oppgaver som omhandler aksellerasjon, og mener da jordens gravitasjon som en antatt konstant. Selv om den som du ganske riktig påpeker ikke er det... Endret 13. desember 2004 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 er nok lille g ja. hehe. selv om den ikke er det så er den regnet som konstant i regnestykkene. Men dette blir flisespikkeri, Tilbake til tråden En så rå PC er ikke verdt pengene for at den ramler i pris raskere enn man nyser. En jaguar bil er et godt eksempel på det. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg vil tørre å påstå at til den prisen Acer Ferrari 3400 koster så får du ikke noe råere rett og slett. De fleste bærbare som anbefales her er av kategorien slepbare (les: svære beist av noen "bærbare"), eller overpriste modeller iforhold til spesifikasjonene som f.eks. IBM T42 (og ja, Acer Ferrari 3400 slår den også på ytelse spesielt på spill). Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Acer ferrari slår t42p i ytelse. Men t42p er en god del lettere, tynnere og har bedre batteritid, i tillegg til gode byggekvaliteten. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Selv om jeg skulle brukt pcen hovedsalig til spilling så hadde jeg valgt t42p over ferrari når som helst! Lenke til kommentar
DjNeo Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Selv om jeg skulle brukt pcen hovedsalig til spilling så hadde jeg valgt t42p over ferrari når som helst! Jeg hadde også valgt IBM (Lenovo) føre Acer. Grunnnen er rett og slett service, jeg jobbber som sevice teknikker og har sendt avgårde en del forskjellige PC'er til service. Av den grunn så er det ingen som kan måle seg med IBM. Spøsmålet er om dette opprettholdes når det nå er Lenovo som styrer det hele... Endret 14. desember 2004 av DjNeo Lenke til kommentar
Cera Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 IBM skal fortsatt ta seg av service... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå