Gå til innhold

hva får jeg av råe maskiner?

game_master

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som jeg sier, gravitasjonskonstanten er kun konstant i den avstanden fra gravitasjonssentrum den er målt ved. F.eks. kan man måle at g<9.81 m/s^2 på mount everest.

Derfor øker den mens mursteinen faller mot jorda.

Nja her også. Du blander gravitasjonskonstanten (stor G) med gravitasjonen (liten g).

Gravitasjonskonstanten er en universell konstant, den kalles Newtons gravitasjonskonstant og er omlag G = 6,673 × 10−11 m3 kg−1 s−2 ifølge mine oppslagsverk.

Gravitasjonen derimot øker når avstanden minsker.

Geir :)

EDIT: Det demrer for meg at dette er en sammenblanding som skoleverket må ta skylden for. Man refererer gjerne til "gravitasjonskonstanten" i oppgaver som omhandler aksellerasjon, og mener da jordens gravitasjon som en antatt konstant. Selv om den som du ganske riktig påpeker ikke er det...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

er nok lille g ja. hehe. selv om den ikke er det så er den regnet som konstant i regnestykkene. Men dette blir flisespikkeri, Tilbake til tråden

En så rå PC er ikke verdt pengene for at den ramler i pris raskere enn man nyser. En jaguar bil er et godt eksempel på det.

Lenke til kommentar

Jeg vil tørre å påstå at til den prisen Acer Ferrari 3400 koster så får du ikke noe råere rett og slett. De fleste bærbare som anbefales her er av kategorien slepbare (les: svære beist av noen "bærbare"), eller overpriste modeller iforhold til spesifikasjonene som f.eks. IBM T42 (og ja, Acer Ferrari 3400 slår den også på ytelse spesielt på spill).

Lenke til kommentar
Selv om jeg skulle brukt pcen hovedsalig til spilling så hadde jeg valgt t42p over ferrari når som helst!

Jeg hadde også valgt IBM (Lenovo) føre Acer. Grunnnen er rett og slett service, jeg jobbber som sevice teknikker og har sendt avgårde en del forskjellige PC'er til service. Av den grunn så er det ingen som kan måle seg med IBM. Spøsmålet er om dette opprettholdes når det nå er Lenovo som styrer det hele...

Endret av DjNeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...